Saturday, September 5, 2009

BUBUR LAMBUK BAHAGIAN ALOR SETAR JADI PILIHAN...

Ketua Bahagian Umno Alor Setar, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah menyerahkan bubur kanji atau bubur lambuk dan air halia kepada penduduk setempat baru-baru ini.

Program pemberian bubur kanji UMNO Bahagian Alor Setar diadakan setiap hari, bermula pada 2hb Ramadhan sehingga 28hb Ramadhan, bermula jam 4.00 petang.

Sebanyak lima periuk bubur lambuk ini disediakan untuk orang ramai oleh 30 orang petugas yang terdiri dari Ahli-ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian, AJK Wanita, Pemuda, Puteri dan AJK Cawangan akan bertugas secara bergilir-gilir untuk membahagikan bubur berkenaan kepada orangramai.

37 comments:

Anonymous said...

dah tak tau apa nak ambik hati rakyat la kot bagi la bubuq lambok kot-kot la lepas makan buboq tu depa sokong umno hahahaha...tak salah aku yg botak sebelah dato paduka bashah tu reporter kot? aku kenai dia dulu dok cari makan dgn tok det awat lanie dato bsshah pula bela dia kot? tu semua reporter yg dah kena beli dgn umno..

UmNoFaNcLuB said...

bagus sikit dari hampa....duk nganga saja haram apa pun x bagi....duk mengata saja...sekurang-kurangnya dato paduka ambil berat gak kat rakyat...sambil2 buat pahala...bukan mcm hg duk buat dosa saja...mmg perangai puak PAS lagu ni ka..????

Anonymous said...

awatlah hg ni bulan-bulan posa pun dok naik angin, hg tau ka aku dok buat dosa ka buat pahala ka? tak kan bagi komen dlm blog pun dosa? hangpa buka blog bukan utk dapat komen ka? bila org komen kritik hangpa jadi dosa? bila puji hangpa jadi pahala? macam tu ka puak umno?
siapa kata kami dok nganga? hangpa tak pernah mai join aktiviti ramadhan kami kot? mai la join program ibadah kami, mcm2 adaaaa...semua adun dan ahli parlimen pas telah diarah oleh MB untuk anjur majlis buka puasa di dan program sedakah utk fakir miskin, anjur takzirah setiap malam dan buat solat hajat.
maila join mb jadi imam, lawat website pas kedah. salam ramadan

UmNoFaNcLuB said...

mmg la kami buka blog untuk komen hg tau dak apa tu komen...hg x buat dosa lg yang hg duk tuduh dato' bela botak tu....tak dosa ka...??? fitnah lagi berdosa besar dari membunuh hang tau dak... kata org islam tp apa pun tak tau...satu lg tak payahlah susah2 ajak kami join program hampa...program kami lani pun dah tak dan dah....apa kata lani jom ikut kami pi terawih...lagi banyak pahala....

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB, maaflah pasai botak tu aku cuma tanya saja. hg jgn la marah sebab aku heran lah mcm mana reporter boleh dok sampai himpit dgn org politik. bukankah etika tugas depa kena berkecuali?
aku p terawih tiap2 malam tak kira masjid umno kat masjid pas ka, harap hg pun sama la jom sekali sekala join dengaq tazkirah mb.

UmNoFaNcLuB said...

mana ada masjid UMNO masjid PAS tu semua adalah rumah allah...sesiapa saja layak mengunakannya..tima kasih la pasai duk ajak kami pi dengar tazkirah...hampa tu...kami tak dan nak pi dengar sbb lepas terawih kami tadarus plak...kalau teringin nak join mai....

DuluPas la BN said...

hello, Anonymous: hang tau dak dia 2 la ni pegawai media Umno Kedah, memang tugas dia la nak berhimpit dengan Datuk Bashah, nampak sangat hang ni keja dok kata saja kat orang...tak upadte langsung..
hang ni syok kata kat orang..tak kena duit..

Anonymous said...

jangan la marah, aku kan dah mintak maaf pasai aku tanya saja tapi hangpa terus jerkah.
mana aku tau dia dah naik pangkat jadi pegawai media umno pulak.
betoi ka ada org umno bahagian aloq staq bagi tau ada segelitir wartawan dok dapat habuan dan blog ni pun ada wartawan yang jaga?

DuluPas la BN said...

hang memang ganas...semua hang tau, bagi aku sapa jaga pun tak kisah, kalau wartarwan jaga pun lagi bagus, lebih mudah dia tulis dalam blog..munkin ada orang dalam bahagian umno alor setar yang tak senang hati...dulu masa tak blog ni sapa pun tak kalut..bila ada semua orang nak terasa..kalau macam mcm ni sampai bila bahagian alor setar tak boleh maju...
Dok cantas sama sendiri...bila orang komen sikit tak boleh terima kritikan...

lidahbercabang said...

Hehe... sakit hati... busuk hati... dengki... geram... tu lah kerja manusia bin iblis, asyik duk pandang serong kat orang... terlupa pandang diri sendiri, umur dah tua.. sembahyang, berzakat tak dak dalam dairy hidup... esok akhirat nak terjum lubang mana la?... rugi la mcm tu... Saranan saya kepada Dato Paduka Ahmad Bashah tahun ini bagi la duit raya banyak sikit sebab la ni barang semua dah naik harga, anak pun ramai... kami semua ni kerja untuk UMNO Alor Setar... kesian la kat kami Dato... kami pun nak beraya dalam keadaan selesa mcm Dato juga... bagi banyak sikit Dato na...

cucu said...

aiikk lidahbercabang ni salah sorang drp prtugas blog ini ke..dok mintak habuan duit raya tuu sebagai balasan kerja ngan amno. nt kalu dapat bagi kat cucu skali no...

aktivis said...

alhamdullilah bulan ramadhan banyak amalan termasuk bagi makanan untuk orang berbuka...semoga allah merahmati..cuma dari segi politik nya ada impak ka?

DuluPas la BN said...

Pemuda alor setar tak dak program ka...aku tengok pemuda seluruh negara ada juga buat program sempena bulan ramadan ini bantu orang miskin..tak dak bajet ka...jangan asyik dok tumpang program Datuk Bashah ja..
Satu lagi ramai orang kata pimpinan pemuda alor setar tak mesra...susah nak teguq orang bila dalam majlis...dengan suku sakat saja depa sembang..betul ka??? jangan marah sekadar bertanya...

aktivis said...

DuluPas la BN...jangan tegur pemuda a.setar nanti lu kena hentam...teguran bagi mereka menghukum pemimpin...

Anonymous said...

pemuda bahagian semau bodoh-bodoh, dep ataku dok cari habuan saja habuan datuk bashah la dpt pemuda mcm tu

ajk pemuda said...

salam...bukan x dak program ada...tunggu sat minggu depan ja...bila dengar ada tu turun la support bg ramai....kepada anonymous tu hang soarang ja ka yang pandai??? semua org hang kata bodo...habaq mai sat pemuda mana yang duk cari habuan semua pakat kerja la...nak cari duit raya nak bela anak bini bukan nak harap org bagi...mcm yang hang kata tu...salam..

Anonymous said...

Rooney...
Bulan posa pun kena main gak... nk buat camana cari makan.
Petang tadi.. bila lalu depan Pekan Rabu tiba2 ada orang dok gawang bendera.Ingatkan depa dok korek jalan @ nak buang titi Pekan Rabu ka..rupa2nya puak PAS dok bedak buboq.... ke ke ke hua hua hua..he he .apa bersangkut bendera dengan buboq pulak dah.. sampai kena gawang bendera..Yang UMNO dok bagi petang2 tak payah gawang bendera pun... PAS kacau buboq,bila tak abis depa bawak dengan lori dok pi bedak depan tu rupanya..Yang pelik mamat dok pegang bendera tu dok gawang bas,kereta motor semua... Nak bedak buboq pun nak habaq kata PAS bagi ka??? Jadi tak ikhlas dah ni..menunjuk2.

ahli umno pekak said...

kepada dulupas la BN, dan Aktivis songsang,
itulah...semut di hujung pulau nampak gajah depan mata, haram tak nampak....kera dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan....

kalau pemuda bahagian buat program besar..dikatakan menunjuk2, kalau buat program tak hebohkan...kata tak tau....tapi yang heran, kepada yang amik tau apa yang pemuda buat depa tak bising pulak dan support pulak,seperti aku ni walaupun hanya ahli umno pekak saja di caw..saya respect pimpinan pemuda sesi ni, kerana belum pernah lagila setau aku dalam bulan ramadhan ni pemuda bahagian turun kekampung-kampung dalam caw2 bertarawih dan sedekah more,depa bukan mai sorang dua..tapi turun ramai2, surau-surau dikampung biasanya bnyak org-org tua naik heran geng mana mai..aku suspect dan bangga bagitau org kampung aku tu pemuda Umno mai..haraplah kat pemuda teruskan program seumpama ini di tahun setrusnya...
bab org susah pulak, walaupun pemuda ni taklah segagah bahagian ada tokay besaq...depa tetap cuba anjur program serah zakat dan beras
secara kecilan..yang aku tau 18hb ni kot program tu...setiap caw sorang org susah...takpah yang penting niat tu ikhlas, bulan ramadan kita nak dapat pahala bukan nak impak politik saja...kadang kadang bila kita komen dan tegur jangan buat terus berandaian dan buat kesimpulan sendiri...tidak semua yang kita tegur betui...bila org tegur balik kita pulak kata kat org tu depa tu bukan boleh tegur, padahal hampa tegur dan bagi pandangan tu org perjelas dan bidas balik hampa tak leh terima pulak....hehehe..biasalah kaki dok kata tu...kerja depa dok kata saja macam dua ekoq kat atas tu la....kerja depa kat umno tak tera mana...kata tu lebih pada presiden parti buat lagu ni buat lagu tu....bagi aku, perubahan umno aloq staq dalam semua sayapnya bertambah baik dari hari kehari...harap dapat diteruskan, kepada dua ekoq atas tu, cubalah bagi nama hampa kat pemuda kot-kot zakat tu boleh kat hampa..hehehe

DuluPas la BN said...

ahli Umno pekak: relakla mat...hang jangan emosi, aku cuma tanya, sebab aku ahli pemuda jugak..tapi tak la seaktif macam hang...
Bagusla kalau ada program, aku sokong sangat..boleh aku join sekali...
Cuma hang 2, minda terbuka la ckit...komen ckit,cakap bukan-bukan...bantuan 2 ambik la dekat hang (pekak:orang kurang upaya (OKU))

cucu cicit adam said...

awat la anonymous x puas hati sangat.ni kan bulan puasa. byk2 la buat pahala, ni tak asyik ngata je kerja dia. Dato' Bashah tu bagi bubur lambuk tu ikhlas. tiap2 tahun pun Dato' buat mcm tu. Skurang-kurangnya bersyukur la. jgn maree ye

ahli umno pekak said...

hehehe, walaupun aku aku ahli umno pekak, tapi aku rasa lebih ramai layak amik zakat tu.bagila kat depa,....aku ni kira baru saja tau mcmana nak komen dalam blog ni...maklumla dulu buta it...selalu dok tengok saja hampa dok mengata, la ni aku pun dah tau nak komen dah...tu yang komen tu...bukan apa, kakadang org tu hanya tau bercakap saja...depa ni tak buat kerja, depa tu tak buat kerja...tak baik lagu tu...kita komen bagi ada tertib sikit..benda yang kita tak nampak jangan kita buat kesimpulan terus mcm puak puak pas tu...hak kita tegur pemimpin, bila tegur bagi la cadangan penyelesaian..bukan terus kata depa tak baguih aparaaa...hehe kepada semua nak join turun aktiviti pemuda aku rasa depa takdak masalah sebab masa depa mai kampung aku terawih aku sembang ngan nkp n bebrapa ajk depa semua baguih ja aku tengok ramah...kita tak kenal maka tak cinta la...aku pun la ni kalau ada masa nak ikut join program2 18hb ni aku nak pi turun tgk program tu kata buat masak rendang skali,bleh amik satu kot rendang wahai ajk ang budiman?...

demi UMNO said...

salam aidilfitri..apa kabar sahabat2 pejuan UMNO?diharap semuanya sihat walafiat dan dpt mengerjakan ibadat puasa dengan baik..
semalam keputusan pucuk pimpinan MIC telah diketahui..walaupun Samy vellu menyatakan bahwa org luar tidak perlu msk campur dalam hal dalaman parti MIC namun kita di pihak UMNO tidak bole ambil mudah..sikap beliau yg angkuh memang diketahui umum sejak beliau menteri kabinet lagi..itulah sikap yg membuat kaum India meluat pada pemimpin mereka..sebaliknya beliau menafikan dengan bahwa kaum iNdia sebenarnya meluat kpd BN..persoalannya dalam gabungan mana MIC berada sekarang?bukankah BN?umum telah ketahui pandangan TUN Dr M selalunya tepat dan berasas,sebelum PRU 12 pun Tun dah sebut selagi Samy TOL masih pimpin MIC,sukar untuk menang pilihanraya..nah..dah jd kenyataan MIC kalah teruk..tapi samy ni dah terkenal dgn sifat sombong dan angkuh,masih tak sedar lagi..baru2 ini semasa PRK Bukit Selambau satu kejadian yg amat memalukan pada pandangan saya berlaku di Flat Paya Nahu SG petani,dimana beliau hadir untuk ceramah,tetapi yang hadir bilangannya amat kecil sekali bagi seorang pemimpin besar kaum India yg sering dengan megah mengaku beliau pembela kaum India Malaysia..hanya 20 ke 30 org saja hadir..saya lihat dengan mata kepala saya sendiri dimana pemimpin MIC cawangan terpaksa naik turun flat memujuk org datang.Samy TOL menunggu begitu lama sekali menunggu kedatangan org ramai..pelik sekali selalunya org ramai menunggu pemimpin tapi terbalik pulak dalam kes Samy..lagi satu depan beliau juge pemuda2 india dengan megahnya duduk dalam khemah PKR bersebelahan tempat ceramah MIC..memang sah Samy TOL tak sedar diri tp alihkan kesalahan kepada BN,secara kiasnya UMNO lah..bohonglah org India benci pada BN hakikatnya mereka cuma jauhkn diri dr BN hanya disebabkan Samy masih memimpin MIC..lihatlah bagaimana beliau menidakkan saingannya Datuk Muthupalaniapan dlm pencalonan jawatan presiden MIC, tak mungkin 46 borang pencalonan dari 50 yg diperlukan untuk melayakkan seseorang bertanding jawatan presiden rosak..tak masuk akal langsung..Samy merasakan kaum India Malaysia masih berada di estet kot..bodoh dan tak berpelajaran..saya perlu cerita masalah MIC ini kerana ia sudah jadi beban kepada BN amnya dan UMNO khasnya,,PRK Bagan Lalang akan jd bukti penolakan kaum India terhadap MIC bilamana 21% pengundinya ialah kaum India dan yg bertanding UMNO..sokongan org melayu pada UMNO dah bertambah,ini terbukti dalam beberapa PRK kebelakangan ini..secara tidak langsung hanya UMNO yg ingin berubah dan telah mengorak langkah kearah itu..pujian harus diberikan pada kepada Pak Lah sebab dia sedar diri bahwa org dah tak suka dan meletak jawatan secara terhormat..juga DS Najib yg amik gak nasihat Tun Dr M..cadangan saya kalau PRK Bagan Lalang tak ada peningkatan undi dr kaum India..maka eloklah MIC ni disingkirkan dari komponen BN kalau tidak parti ini lah akan jadi punca kekalahan dlm PRU 13 nanti...sekian

Anonymous said...

org india meluat kat mic, org cina meluat kat mca dan gerakan, org melayu pulak meluat kat umno.
apa nak jadi?

UmNoFaNcLuB said...

Hg nak jadi apa???????.....

lidahbercabang said...

Assalamualaikum wbt,, kepada semua marilah kita lupakan sengketa yang ada sama ada besar atau kecik. Sama-sama kita sokong UMNO dan semua pemimpin dalam pakatan BN tak kira warna kulit. Lagi pun PM Tok Seri Najib dah mula buat perubahan khususnya kepada rakyat. Kalau kita bersatu padu.. sah pilihanraya akan datang milik kita bersama. Sat ku nak berdoa untuk kita semua... Alfatihah... Ya Malik, Ya Malik, Ya Malik... engkau berikanlah kekuatan kepada kami, kecintaan sesama kami, hindarilah pepecahan sesama kami dan gantilah dengan kesepakatan kepada kami, demi negara, bangsa dan agama.. amin, amin, amin Ya Robbalamin... insyaallah mudah-mudahan... dalam waktu terdekat UMNO kembali dihormati, disegani. oklah.. saya nak bersiap p buka puasa di Padang Terap plak... jomla kita p sama-sama.. duit raya pun ada.. hehe.. janam!!!

Anonymous said...

lidah bercabang, doa hg pun dah salah, mcm mana la doa nak termakbul? hg sebuat utk agama yang akhir. adakah patut hg minta demi negara dulu, kemudian utk bangsa hg dan kemudian baru utk agama hg.
Kami dalam Pas minta utk agama dulu, kemudian utk negara dan kami tak minta utk bangsa sebab salah kalau kita berdoa utk bangsa sahaja.
Rasulullah SAW pernah tersenyum sinis apabila ada orag mengutuk bangsa bani quraish.
Nabi melarang umatnya bercakap pasai bangsa, sebab tu nabi satukan umat Islam dari semua bangsa, kaun ansar dan muhajrin bersatu tak kira bangsa.
Jadi kita minta doa untuk umat Islam jgn sebut bangsa.
Kalau cina pun, keling pun, orang putih pun, asalakan dia islam, kita adalah seagama.

aktivis said...

DuluPas la BN ..aku dah kata dah jangan sebut atau komen atau tanya apa-apa pasal pemuda umno mesti kena punya..hehehehe

ahli umno pekak said...

aktivis tak leh terima teguran balik ka atau tak terjawab? u ni aktivis mana la kan..aktivis alam pa... hehehe
anynomous hang tu sapa nak nilai doa orang betui ka makbul ka dak... baguih la kalau tok guru dia pun macam tu apatah lagi anak anak muridnya...hampa tu pas ya la tak kira bangsa sampai cina kapiaq dap baca quran tak betui pun hampa kata takpa...betui,
kalau kat bumi malaysia ni kalau tak kira bangsa selama ni puak melayu jadi apa pn taktau la...anynomous ni kira umno takdak jasa la kat hang nooo...rasa baru keluaq hutan ni jumpa puak pas dulu tu yang dok pas..pas,kehkehkeh...teringat kisah pelacur berdoa kat allah agar selamatkan anjing dalam kesusahan..allah makbulkan...fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

ahli umno pekak, ilmu mu agak cetek dalam hal tauhid. mana ada pelacur berdoa anjing dalam kesusahan? apa yg hg dok merepek? dia sendiri pun susah sampai jadipelacur lepas tu dia nak berdoa utk anjing pulak? baik di doa utk kebaikan diri supaya tidak jadi pelacur.
ada cerita seorang pelacur masuk syurga kerana dia bertanyakan kepada Rasulullah dia takut neraka manakah yg akan dia masuk sebab dia byk dosa. Nabi bertanya adakah dia insaf dan dia pun kata dia mmg insaf dan takut, makanya nabi berkata tempat dia adalah di syurga manakala seorang yg warak bertanya kepada nabi syurga manakah dia akan masuk dan nabi terus menjawab dia masuk neraka kerana memperdagangankan ibadat dia utk syurga dan neraka bukannya beribadat atas keihlasan.
Faham cerita tu? Jgn dok merapu meraban nooo.
Kalu hg nak cakap paasai bangsa, cakap lah aku dah tegur, jadi kalu hg nak teruskan sesuatu yang dilarang oleh Islam, itu adalah tubuh badan hg sendiri, aku dah tunaikan tanggungjawab utk menegur dengan penulisan.
umno sekarang mmg dah tak ada jasa lagi dah. bukan mcm dulu lagi. pemimpin umno la nie dok cari kekayaan. mana ada perjuangan? perjuangan apa? perjuangan bangsa? tak abis-abis perjuangan bangsa tapi bangsa hangpa dok mcm tu jugak.
mat rempit, penagih dadah, bohsia, berzina, arak dan judi semuanya umat Islam majoriti.
buat la lgi utk bangsa dan belakangkan Islam sebagai cara hidup. hidup melayu!

lidahbercabang said...

Hehe... PAS sempurna sangat ka!!... Tuhan kan Maha Kaya, Maha Mengetahui.. pada saya doa adalah perkara yang baik... kalau hati bersih insyaallah tuhan terima, tapi kalau hati busuk mcm hang... doa betoi dan teratur mcm pun tuhan tak kan terima... hehe...

Anonymous said...

lidang bercabang, Tuhan maha kaya, dia bagi la apa yg hang minta tapi permintaan hg tidak betoi itulah amksud aku.
p la blajaq sikit adab berdoa nooo

ahli umno pekak said...

hehe...anonymous kadang-kadang tok guru pun ada salah...inikan pulak hang, jangan rasa ilmu penuh sgt di dada,kisah pelacur dan anjing itu wujud...hang pi belajaq lagi la nooo ilmu tauhid hang..,rezeki allah ada dimana-mana, kekayaan atau kesusahan adalah kurniaan allah S.W.T. itu adalah anugerah tuhan atas sikap dan daya usaha masing apa yang penting tanggungjawab itu diagih semula dalam masyarakat...aku kira umno tak pernah lupa dalam soal itu...kalau kerja dok ataih tikaq sembayang saja pun sapa nak bagi kat hampa,....pas jangan dok belagak setakat pegang setakat dua tahun kedah apa yang hampa buat cuba hang cerita sat kat aku?kot kot aku bleh kalih...satu lagi apa yang org melayu tak dapat yang dok tera tu jugak habaq mai?setau aku exco exco hampa pulak la ni yang dok balaih balak-balak dalam kedah ni sampai orang punya salin kulit amik kat ampa....dalam glc-glc org-org hampa yang la ni dok sapu projek-projek negeri...jadi kalu hampa kata umno kaya...la nie hampa pun teringin lak pulak jadi kaya....yang susah hang la jugak..hehe

Anonymous said...

ahli umno pekak: hg ni mmg la betoi-betoi pekak.
cerita anjing ngan pelacur tu tak la siapa yg reka, mungkin rekaan hangpa sendiri la kot. tak pa lupakan saja bab tu sebab cerita tu bukannya dari alquran ataupun sirah nabi. sama-sama la kita p balajaq nooo, jgn sombong dgn ilmu sebab itulah Allah firman dalam Quran:

Allah akan meninggikan orang orang yang beriman diantara kamu dan orang orang yang menuntut ilmu pengetahuan (belajar) beberapa darjat. Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS.58:11)

Nak tau apa PAS buat, bacalah harakah daily sebab aktiviti dan program kami tak keluaq dlm suratkhabar utusan,berita heran, tv3 suku, dan semua surathabaq milik bn nooo.

hg tuduh kata exco curi balak? masyaAllah hg tau kah dah jadi satu fitnah jik abuat tuduhan tanpa bukti?
Tau ka BPR dah siasat dan dapati tiada kes? tau ka ada sorang cina buat tuduhan tapi siasatan dapati cina tu berbohong dan dia dah kena saman pasai buat laporan palsu?
semua ni tak keluaq la dlm surat habaq dan tv hangpa sebab tu la rakyat tak tau cerita yang sebenaqnya.
sebab tu la anak-anak muda kalih p baca internet sebab depa dah cerdik dan tak mau kena tipu lagi.
sian kat hang yg masuk pekak.
salam

ahli aumno pekak said...

ishhh...anynomous,,,hang ni kalau dok sokong pas depa cakap apa pun hang kira percaya...awat kalau tak percaya tak masuk syurga ka? nasib baik aku tak masuk parti hang kalau dak jadi buta mata, buta hati dan buta perut....mcam hang...hehe...hang pi cek tgk pejabat hutan...aku kerja kat sana aku tau la hat sapa dok masuk....exco hampa sendiri pernah minta kat tauke balak 6juta buat apa taktau..bayar hutang pas kot....takpa tapi tetapla certa apa pun kat puak pas ni depa tak kan percaya...announce potong gaji exco tapi balaih kot glc lain..dok bohong rakyat gimik politik blehla...
dak lani hang cuba hurai berapa manifesto pas yang terlaksana? dulu kata umno korup,rasuahla awat hampa perintah tak bawak umno ke mahkamah kalau ada seleweng podahhh..
boleh perintah pun harap kat orang saja...ingat hampa menang pasai hampa kuat ka podah...ahli umno jugak pangkah ampa MB hampa sendiri yang mengaku hal tu...
ni lanie musim raya...hang pi tanya penjaja-penjaja kecil, org meniaga kuih raya,baju raya semua depa puas hati ka cara pas la nie...pi tanya tgk?setakat dok dapat info dengan dok baca harakah saja patutla lembab....

Anonymous said...

pekak oii, sian la kat hang punya dok bela umno sampai tenggelam punca dah.
tauke balak mana bagi rm6 juta? aku pun dok monitor depa jugak dan setahu aku yab mb hari tu ada marah kat satu cina yang cuba bagi rm500,000 sebagai sumbangan peribadi dan wang itu telahpun dikembalikan.
mmg aku dah p pejabat hutan, pegawai kat sana la yg bagi tau kat kami dulu org-org umno do balaih balak dan depa tak boleh buat apa.
manifesto pas ialah kedah sejahtera.
la nie kedah mmg sejahtera di bawah kami.
cukai tanah dikurangkan, cukai pintu diturunkan dan bantuan kepada rakyat ditingkatkan.
semua rakyat yang miskin sekarang boleh berdaftar dibawah tabung tunku yang ditubuhkan dan byk lagi yg dah buat, kalau nak cerita panjang kot noooo..
aku sibuk nak beraya ni nanti aku cerita lagi nooo
salam

aktivis said...

manifesto pas ialah kedah sejahtera.
la nie kedah mmg sejahtera di bawah kami.
cukai tanah dikurangkan, cukai pintu diturunkan dan bantuan kepada rakyat ditingkatkan.

hehehehe..penipuan yang terang-terang...mana ada semua ni berlaku...cukai pintu rumah dan kedai aku naik 60% la ....lu orang PAS mana tau,lu orang tak dak rumah ngan kedai...cukai tanah apa yang turun ????..dan untuk pengetahuan hang cukai tanah tu dah diputuskan masa BN perintah la..cuma nasib PAS baik lepas tu menang...bantuan apa kat rakyat...semua bantuan tu dari pembangunan persekutuan la, hangpa mana ada buat apa....buat menyemak jer boleh la...semua yang dah ada sudah dibangunankan oleh kerajaan BN , tu la puak-puak PAS pandai bohong rakyat jerrr

Anonymous said...

ishhh aktivis oii, awatla hang nafikan semua apa yg pas dah buat?
kalau cukai pintu hang tak dapat rebet, sila p pejabat mbas semak semula nooo jgn gopoh buat tuduhan melulu, cukai tanah turun adalah atas arahan ustaz azizan noo bukannya zaman bn noo jgn keliru..
kerajan persekutuan bantu orang umno saja nooo...kami orang pas ni tak dapat apa pasai peruntukan mai kat umno saja nooo..
hang kata kami buat menyemak tapi hang lupa umno dah semakkan hati rakyat...cermin diri pasai apa rakyat tolak bn noooo..