Friday, September 4, 2009

TAK PERLU BAZIRKAN WANG - DATUK AHMAD BASHAH

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Datuk Paduka Ahmad Bashah Mohd Hanipah berkata UMNO Kedah tidak akan membazirkan wang rakyat hanya untuk membeli wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk menubuhkan kerajaan.

Beliau berkata lebih baik wang bagi membeli lima wakil rakyat itu digunakan untuk pembangunan dan faedah rakyat.

"Kalau Umno hendak buat perkara itu (beli), ini bukan masanya," katanya

Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak seperti biasa mendakwa wujud beberapa cubaan mengumpan wakil rakyat gabungan PAS-Parti Keadilan Rakyat (PKR)-DAP melompat parti sejak tahun lepas untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan PAS di Kedah.

37 comments:

Anonymous said...

baguih la datuk paduka kalau dah tau dan tan mau dok beli dah wakil rakyat. Jgn jadi mcm di Perak sampai bekas adun pkr yang bermasalah dan ada kes rasuah pun depa beli sebab tamak nak jadi kerajaan balik.

Anonymous said...

hang ni marah sungguh noooo dekat BN... semua hang tau... hang dok pembohong pun sapa tau... ni hang tok sah dok sembang deraih sangat... gunung jerai pun teriak dengar hang sembang... wakil rakyat rasuah la... BN tamak la... semua hang pandai... niii wakil rakyat PAS Fakulradzi baru jd EXCO tutohh duit banyak mana dah... Amiruddin pasai pa tak cakap banyak dia pun tutoh gak... tok sah lah hang dok petahan wakil rakyat parti pembangkang... brapa Ditt depa bg kat hang... rokok pun depa tak klapaq nak blanja org mcm dgn hang... Aku kenai laaaa hang... sudah lah biaq la depa nak buat keja... hang tok sah dok komplain banyak sangat... hang pun sama dgn aku gak TAIK KENCIN... pasaipa aku kata kita taik kencin sbb org yang pakai Anonymous ni semuanya pembohong BESAQ...hang pa semua yg baca ni tok sah dok mengkelai dgn (Anonymous yg atas) buang masa hang pa ja... hang pa buat lah keja hang pa elok2... kalau hang pa nak tau dia sama la mcm dgn aku dok pembohong besaq... Muahahahahahah

Anonymous said...

aik marah betoi ka? hg pun jgn dok menyamaq la aku tau hg siapa jugak, hg kaki ampu dan dok jilat pungkok ketua bahagian pasai hg dok lapaq habuan depa kan?

Anonymous said...

aku ni bukan la nak masuk sebelah mana-mana pun tapi kalau betoi ada exco pas ambik rasuah atau tutuh duit kita tunggu apa lagi? jom la p repot kat sprm biaq depa kena.

aktivis said...

puak-puak pas buat salah dapat pahala...hehehe,

Anonymous said...

awat yg dok marah sgt kat pas ni? depa dapat mandat rakyat utk perintah, bukan depa menang teka teki dapat kuasa perintah, tapi rakyat yg tolak bn, jadi tak kan pas salah kot? dosa pahala tu soal kedua, rakyatpun tau siapa buat dosa dan pahala tak kan rakyat bodoh kot?

UmNoFaNcLuB said...

yaa...mmg betoi PAS menang atas mandat rakyat..sbb rakyat percaya kat hampa waktu hampa suruh rakyat kalih konon-kononnya BN dah lama memerintah,....dan konon-kononnya hampa leh buat bg minyak turun la...dan mcm-mcm lagi la...satu lagi hampa punya gedegang mcm mamak ja...janji manifesto dasyat tp haram satu pun tak buat...hampa tunggu la pilihanraya yang akan datang plak...tgk rakyat nak sokong hampa ka dak....

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB Insyallah, rakyat akan terus sokong kami, buktinya semua tujuh pilihan raya kecil di semenanjung kami menang, sedangkan sejarah pilihan raya kecil, semua jentera bn turun dan pembangkang tak mampu lawan, tapi lanie rakyat dah tak mau dah bn, apa sekalipun, depa tetap sokong kami. Insyaallah, semua janji dlm manifesto tetap akan ditunaikan sebab tu la rakyat terus sokong kami. contohnya cukai tanah dan diturunkan, gaji mb dan semua anggota exco dipotong 20 peratus dan dimasukkan dalam tabung kebajikan dan kami dah tubuh tabung tunku mahmud utk bantu semua golongan daif, janda dan anak-anak yatim. banyak dah dapat faedah dan kalu hg susah atau ada anak nak mengaji, p jumpa sekretariat tabung tu, Insyaallah kami bantu tanpa mengira parti.
nak turun harga minyak kena tunggu kami ambil alih kerajaan pusat, insyaallah prk ke-13 ni kami akan ambil alih kerajaan pusat.

UmNoFaNcLuB said...

sembang apa....menang 7 pilihanraya kecil.....tp semua kot permatang pauh tu ja...yg kerap duk buat pilihanraya...tu semua taktik ja....nak tunjuk konon2 rakyat dah tak sokong BN...

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB, hg ni mangjai ka tak? awat sampai tak reti apa? bila yg 7 pilihan raya kecil semua kot permatang pauh je? pilihan raya kecil di di merata tempat la adik kecik oii.
bengong ka biul ka? pilihan raya kecil pertama di kuala terengganu, bekas timbalan menteri pelajaran tu kerusi umno tumbang.
pilihan raya kedua di pmtng pauh, kerusi pkr, umno nak cuba tapi kalah lg teruk, pilihan raya ketiga dua bukit, bn kecudang di kedua-dua bukit tu, lepas tu satu batang di sarawak bn ambik.
lepas tu di manek urai, bn kalah lg, lepas tu di pmtg pasir, bn kalah lagi.
la nie nak mai lagi satu kat bagan pinang, port dikson, tu bn mmg ada chance besaq la sebab 5,000 undi adalah undi pos. hangpa dah kuyu 5,000 undi awai2 lg.

UmNoFaNcLuB said...

pasai tu la hampa mng tempat hampa saja....akai politik hampa org dah bleh baca dah....

Namront0791 said...

Sawatdhikrapppp....

Aku nak tau Anonymous xde "Teloq" ke? Guna lah nama selain anonymous, hang xfaham ke arahan/syarat nak join blog nih?? Susah lah kalau macam tu...!! Mujur kat Kota Seputeh x jadi pilihan raya kecil, kalau jadi juga, BN bungkuiq lagilahhhh..., pasai aku dengar PAS dah daftar pengundi hantu PAS masuk lebih kurang 500 ekor pengundi hantu, untuk "TOP UP" di 2 peti undi yang PAS kalah masa PRU 12 dulu, betui ke Anonymous PAS...?

p/s: Nak tau jeer...!!

Anonymous said...

namront, jaga sikit mulut jgn dok sebut t###q tu semua tau, aku ni pompuan, hormat sikit.
aku tak pernah la dengaq pas ada undi hantu sebab setahu aku spr ni amanah, telus dan jujur.

lidahbercabang said...

Isu lapuk... no komen..

cucu said...

sapa x kenai amno...x blh pisah dgn duit..sikit2 duit..mmg dia org ni berkiblatkan duit...

*Redio-Bughook* said...

hang cakap pandai la (cucu)... awat PAS tak guna duit ka, yang nak dok gempaq kerajaan persekutuan nak juai balak tu pasai pa... pasai duit la mangkok kerajaan negeri la ni tak dak duit... kita tolong orang mesti la guna duit... bab rasuah ni tok sah dok sembang la oi (cucu) hang ambik lesen pun hang jolok kat JPJ... Puak PAS dok bg sumbangan bulan posa ni... depa guna apa daun durian ka kalau tak guna duit... hang ni (cucu) sebenarnya aku mintak tolong hang mengucap balik... kiblat orang islam hanya satu jaaa... baik UMNO ka PAS ka kiblat tu la jugak... kalau UMNO kiblat duit hang dan PAS mesti kiblat NIK AZIZ... mcm tu la kot

aktivis said...

PAS adalah sebuah parti yang sentiasa berubah akan dasarnya...dulu tipu rakyat nak buat negara islam tapi la ni senyap jer pasai ikut DAP...pegang lilin pun tak pa...cina kafir baca ayat quran tak betui pun tak pa...dulu mat sabu kata kat anwar ibrahim al juburi sekarang jubur anwar depa ikut...dulu kata UMNO kafir sebab dok ngan MCA dam MIC la ni depa dok ngan LIM KIT SIANG tak pa...itu la ajaran sesat dalam PAS (parti Ajaran Sesat) mengunakan islam untuk tipu orang melayu...kalau PAS ni parti betui-betui islam dah berapa ramai cina dap masuk islam??? UMNO dah buat dari zaman Tunku Abdul Rahman lagi...apa dakwah PAS untuk betui kan masalah sosial remaja..tak dak pun, cuma salahkan BN jer....itu jer puak PAS ni pandai buat cari salah orang lain...tapi kalau depa buat salah tak pa sebab tok guru kata tak pa..kalau nanti anwar ibrahim didapati bersalah liwat , nik aziz kata liwat tak pa pulak macam yang sudah-sudah....

lidahbercabang said...

Salam 1Malaysia, woi.. woi.. hang pa ni tak posa pa?... duk maki hamun tak berenti. Ingat la sama... ni kan bulan Ramadan... sepatutnya selain solat lima waktu kita kena perbanyakan amalan zikrullah dan bersedekah baru dapat pahala banyak, bukan duk mengumpat sana sini. Dosa tu tau dak... kitab mana hang pa belajar.. amboi makk.. kata pembela bangsa, agama dan negara... ku siku sorang sebiji baru hangpa tau... cepat-cepat minta maaf dan insaf dan segeralah bertaubat kepada Allah. Berjanji tak mau duk maki hamun lagi.. Mai kita duduk elok-elok bincang, macam mana nak bagi balik kuasa kat BN dan UMNO perintah semula negeri Kedah ni. UMNO merintah duit mai banyak, boleh la kita bedak sama-sama. Kalau duit dah banyak lidahbercabang pun nak bertaubat dan p Mekah Mukkatulramah la plak.

DuluPas la BN said...

Betoi 2 lidang bercabang, kita perlu fikiq mcamana nak ambik balik Kedah..kena atuq strategi yang ganas ckit..cuma dalam Umno kena perkemas,jangan ada dok cantas mncantas, yang ni paling aku takut...PR12 kalah pasai orang UMNO berpaling tadah sebab x terpilih...
Hanya UMNO sahaja yang jaga orang Melayu..aku harap orang pemimpin UMNO yang ada hajat nak bertanding 2, bekerja bersungguh hingga ke peringkat akar umbi...
Yang lain 2 kena la sokong...Umno bahagian alor setar jangan dok syok sendiri bila datuk bashah jadi Timb Pengerusi Umno Kedah...jawatan tak menjamin lagi kemenangan...
Aku dengaq dalam bahagian pun ada masalah..depan senyum belakang tikammmmmmmmm....sudahlah 2...dah lama dah isu ini...zaman dah berubah..fikiran pun kena berubah...

Anonymous said...

Kalau BN nak ambik balik Kedah, yg dah tua-tua tu jgn la bertanding. Yang dah jadi wakil rakyat lebih dari 2 penggal tu elokla bersara. Bagi la peluang anak-anak muda memimpin rakyat, tgk la pas, byk anak muda dah jadi wakil rakyat. Yg dah veteran tu lebih baik beri sumbangan kepada parti saja, jgn sibuk dan bertanding lagi.

cucu said...

timbuljer Pilihanraya sume sibuk sembang pasal nak jadi calon. sume ada kepentingan diri..inilah amno...x habis2 dok kejar jawatan dan duit...cuba calonkan rakyat marhain gak pulok jd calon amno...low profile..gerenti amno leh menang..
tapi amno jgn dok berkhayal laaa..kalau keadaan camnilahh dan bn kalah terok dlm prk sebelum2 ni alamaknya berkuburlahh amno 2013 nnt...good bye and sayonara amno..

Cucu cicit adam said...

Cik Anonymous ooi....kalau bab duit tu jgn asyik kata UMNO je la...asal nama manusia, ada hati apatah lagi NAFSU yang alim pun mata boleh kelam....tu la kuatnya POWER duit. tak kira la dari parti mana pun.

nobody said...

sembang ngat aihh hampa yg dok kata umno suka main duit.depa gna duit supaya program jalan.habaq mai kalo x gna duit nak guna apa nak buat aktiviti/program? ekonomi yang mantap penting utk kekuatan negara/negeri/kelab/persatuan/individu..jgn dok petikai tanggungjawab umno bg duit kat rakyat..mmg keja depa kna jaga kebajikan rakyat yg memerlukan..igt saja2 nk bg ka?? kalau x bagi kata duit bawa msuk poket sendiri..dah bagi kata beli rakyat...hampa yg tau kompelin ni nak lagu mana?? habaq mai..

Anonymous said...

hahahahahaha..
bagi duit time nk pilihanraya jeee..
projek mi segera..
ada udang disebalik mi segera...
umno,mi segera 1, udang lebih....
huhuhuhu..

UmNoFaNcLuB said...

kesian sampai tension.....tak tau nak kata apa dah sampai pi cerita pasai mi plak.....hahahahahha..........

cucu said...

kesian kat umno...sume pakat hentam amno..bg duit pong salah..x bagi pong salah...ni alamaknya org dah x suka kat amno..baik tanam batu nesan laa lagi senang..

Anonymous said...

"kesian sampai tension.....tak tau nak kata apa dah sampai pi cerita pasai mi plak.....hahahahahha.........."

hahahahahahaha...
budak baru dlm politik keee..??
projek mi segera pun xphm..
wat malu jee...
huhuhuhu..
nk kna bg definition ke???
xkn bnda yg org umno wat pun xtau mksd..
ke wat2 xtau...
wekkkkkkkkkkkkk...

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

SALAM;

Ayat ni aku sokong...sebab ada alasan yang konkrit...lebih2 lagi Fakkulrasi...taik pembohong dan putaq alam...tutuh duit aku tak tau kalau pembohong mengalah yahudi laknatullah.Allahuakbar ustaz binatang apa nie????

"niii wakil rakyat PAS Fakulradzi baru jd EXCO tutohh duit banyak mana dah... Amiruddin pasai pa tak cakap banyak dia pun tutoh gak... tok sah lah hang dok petahan wakil rakyat parti pembangkang... brapa Ditt depa bg kat hang... rokok pun depa tak klapaq nak blanja org mcm dgn hang..."

wassallam.

Anonymous said...

aku,pasbuih dan siamang, hg ni kalau ada bukti awat tak ambik tindakan? dia tutuh duit hg mcm tu saja ka? awat hg ni bodoh bahlol ka sampai bole kena tutuh duit?
jgn dok tabuq fitnah, tu la keja hangpa org umno. asyik dok fitnah pemimpin tak kira pemimpin hangpa sendiri pun hangpa sanggup fitnah inikan pulak pemimpin pas. lagi la fitnah hangpa begitu dasyat.
ingatkan dosa menfitnah itu lebih besar dari membunuh. tanyalah pada diri kita neraka mana nak masuk bagi org yang suka membuat fitnah?

UmNoFaNcLuB said...

hang duk buat fitnah, duk mengata org umno takpa...bila org kata kat pemimpin hg, loncat terus...suruh amik tindakan konon..........pirahhhhhhh.........

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB, mmg kalau ada bukti ambik tindakan la bengong wei tak kan kita nak biaq rakyat dok kena tipu.

ahli umno pekak said...

hang kena tipu takpa ka...

Anonymous said...

sian kat hang la pekak kena tipu pun boleh dibiaq ka?
aku mana kena tipu sebab aku sentiasa teguq benda tak betoi tak kira la kalau pas tak betoi pun aku tegoq jugak.
bukan mcm hang umno tak betoi pun dok bela.
salam

aktivis said...

Anonymous 9:51..hang punya otak dah kena tipu dengan pemimpin PAS hang tu, sebab tu la bengab sampai apa pemimp[in hang buat semua betul, itulah penipuan yang dibuat oleh pemimpin PAS dari dulu sampai la nie...satu nak tanya hang , PAS bolah buat ka hukum hudud kalau dok ngan DAP????

Anonymous said...

awat la hang ni cakap mcm meludah kat langit, kena muka sendiri, hang pun bengap la juga pasai apa pemimpin hang buat semua betul, itulah penipuan yang dibuat oleh pemimpin umno dari dulu sampai la nie...
aku nak bagi tau kat hang, hudud tu nak laksana mcm mana kalau umno sendiri tolak? toksa la dok kira dap, kira umno dulu...dap tu kecik je depa tak boleh tawan malaysia nooo bengong bahlol ooiii

Anonymous said...

kalau bg kat oqg muda tak pandai buat qeja buat pa.

UmNoFaNcLuB said...

kecil2 cilipadi chek oi...jgn sembang..