Thursday, June 25, 2009

TURUN PADANG: KETUA DAN TIMBALAN KETUA BAHAGIAN UMNO BAHAGIAN ALOR SETAR TINJAU KAMPUNG SEBERANG TERUS





Ketua Bahagian UMNO Alor Setar Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah dan Timbalannya Ir Guntor Tobeng Mansor Tobeng meninjau permasalahan penduduk yang mendiami tanah milik Rakyat Corporation di Kampung Seberang Terus pada 25 Jun 2008.
Lawatan dimulakan dengan bertemu dengan beberapa warga emas yang mengadu pelbagai masalah termasuk sebuah rumah milik Normilani Hanapi yang tidak disiapkan sepenuhnya oleh kontraktor yang dilantik kerajaan negeri bagi memperbaiki rumah orang miskin.
Ahmad Bashah juga menyampaikan bantuan kepada enam orang susah di kampung berkenaan serta melawat seorang warga emas yang sakit.
Lawatan diikuti dengan majlis dialog dengan penduduk kampung itu yang mengadu pelbagai masalah terutama kebimbangan tentang masa depan mereka sekiranya tanah yang mereka duduki sejak hampir 100 tahun lepas itu dimajukan oleh pemiliknya Rakyat Corporation.
Para penduduk diberi jaminan bahawa UMNO Bahagian Alor Setar akan memastikan sebarang pembangunan yang dijalankan tidak akan mengabaikan kepentigan penduduk kawasan berkenaan.
Para penduduk juga diminta tidak bimbang kerana UMNO Bahagian Alor Setar akan berbincang dengan Rakyat Corporation bagi memastikan semua penduduk kampung itu tidak teraniaya dengan pembangunan yang bakal dijalankan.
Soal pagar kubur dan mempertingkatkan kemudahan di surau kampung itu juga dibangkitkan pada pertemuan berkenaan.
Ir Guntor Tobeng berkata program turun padang itu telah dapat mendekatkan pemimpin bahagian dengan orang ramai, memahami masalah penduduk serta mengambil tindakan segera.
Langkah turun padang itu juga selaras dengan hasrat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu rakyat diutamakan.

No comments: