Wednesday, August 5, 2009

AYUH MARI BERKHIDMAT UNTUK NEGARA

Pegerakan Pemuda UMNO Bahagian Alor Setar akan mewujudkan Pasukan Askar Simpanan WATANIAH peringkat Parlimen Alor Setar.

Sesiapa yang berminat menyertai pasukan berkenaan diminta hadir ke sesi pemilihan di Pusat Khidmat DUN Bakar Bata, pada 7 Ogos 2009 (Jumaat), pukul 9 pagi. Sila bawa bersama salinan Kad Pengenalan, Surat Beranak dan Sijil Akademik.

Pelbagai elaun disedikan bagi mereka terpilih menyertai pasukan berkenaan.

Sebarang pertanyaan sila hubungi Saudara Azren, Setiausaha Pergerakan Pemuda Bahagian Alor Setar di talian 017-5235218.

Daripada:
Haji Abdul Kadir Mohamad
Setiausaha UMNO Bahagian Alor Setar

8 comments:

AnakKeli said...

macamni la kalau dah bengong..bengong jugak.. hang reti dak apa tujuan sertai wataniah??oo nak sertai wataniah hang kata jahanam..yg anuar nak bawa balik ching ping hang syok..hang pun satu bangsa dengan anuar..puki mak sungguhhhhhh.

"kopi O kaw" said...

ada juga melayu mcm hang dalam negara ni..mcm kata jins samsudin dalam filem bukit kepong jgn ada melayu mcm hang ni dalam negara kita..lebih baik kau mati dr jadi pengkhianat kepada bangsa agama dan negara.....nak hemtam pun agak agak la...bangsat.aku cukup pantang kalau orang ckap lebih kurang pasai bab bangsa ku...lebh baik hang berambus dr dari bumi ini.......

kerusi roda said...

aku ni bukan org umno dan jg bukan penyokong umno,tapi aku sokong la apa yang pemuda umno nak buat ni....teruskan usaha murni ini..baik untuk bangsa,agama dan negara..

AnakKeli said...

k...aku mintak maaf banyak-banyak sebab terlepas cakap..aku geram sangat..apa yg UMNO buat semua tak kena..tak betui..dulu aku harap kat UMNO tak pecaya kat PKR tak yakin kat Pas..aku bebasss..tapi semenjak 2 menjak ni aku dok tengok..PKR dah menindas orang melayu..Pas dah jadi macam kuda kat DAP..UMNO aku tengok dah banyak perubahan depa buat bagui la tu..macam di bhg alor setar..patutnya datuk bashah dari dulu lagi kena buat KBSM tu..baru rakyat sayang kat datuk n UMNO..la ni aku pun berminat nak jadi ahli UMNO..mai la ramai-ramai kita pakat sokong UMNO...

AnakKeli said...

caya la Pemuda UMNO Bhg Alor Setar berjaya melaksanakan program askar wataniah pagi tadi..aku pun p sana gak saja nak tengok camna perjalanan..aku puji sangat-sangat walaupun hujan lebat ramai gak orang mai..yg aku gedik sangat tu pasai serah memorandum kat s/u politik TPM..camni baru jantannn..tapi yg aku hairan sangat pasai AJK Pemuda Bhg..tak kan 2 3 kerat ja??mana p lagi??pastu AJK yg mai ada yg tak pakai baju Pemuda..kenapa malu ka nak pakai baju pemuda??kalau Pemuda sendiri Tak pakai sapa lagi..kalau aku ada baju Pemuda aku pun nak pakai..mai selai..tahnia AJK Pemuda yg hadirrrr..

*Redio-Bughook* said...

CANTEEEEKKKK.... Aku setuju teramat sangat ikankeli kata lagu, aku pun tiap-tiap hari dok tngk perkembangan pemuda bhg nih, tapi aku ni pun tumpang sedih gak mcm ikankeli kata tu, mana kejantanan kita sebagai pemuda umno, nak pakai baju pemuda pun malu, baik tok sah jadi AJK Pemuda Bhg, masa nak lawan gatai sangat, bila dah menang buat heran tak heran, mcm mana pemuda nak bangkit, krn sikat org yg mcm ni lah jd kita lemah semangat, saranan aku baik suruh org tu buat surat letak jawatan sbg AJK Pemuda Bhg...[ pastu lantik aku, hehehe ]

putramantap said...

Aku setuju teramat sangat ikankeli kata lagu, aku pun tiap-tiap hari dok tngk perkembangan pemuda bhg nih, tapi aku ni pun tumpang sedih gak mcm ikankeli kata tu, mana kejantanan kita sebagai pemuda umno, nak pakai baju pemuda pun malu, baik tok sah jadi AJK Pemuda Bhg, masa nak lawan gatai sangat, bila dah menang buat heran tak heran, mcm mana pemuda nak bangkit, krn sikat org yg mcm ni lah jd kita lemah semangat, saranan aku baik suruh org tu buat surat letak jawatan sbg AJK Pemuda Bhg.... Baju yang diberi kepada dia, minta balik... Munkin dia kurang cerdik kot, waktu program pemuda bhg nak kena pakai baju apa...

lidahbercabang said...

Hehehe... dah tak mau pakai baju UMNO, pakailah baju SPRM ka atau baju muslimin dan muslimat.. bagang... wslam