Tuesday, August 25, 2009

'Buat apa tunggu dalam PKR lagi?

Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd. Nor bersyukur apabila semakin ramai pemimpin serta ahli parti itu sedar dan tidak mahu lagi bersubahat dengan pegangan politik yang merosakkan agama, bangsa dan negara.

Tegas beliau, kesedaran berkenaan timbul apabila mereka mendapati agenda politik PKR adalah untuk memenuhi kerakusan nafsu politik dan peribadi penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim semata-mata.

Ezam berkata, beliau juga akan berdoa semoga lebih ramai yang sedar malah meyakini Allah akan membuka pintu hati ahli dan pemimpin PKR kepada kebenaran satu masa nanti.

Pemimpin PKR dah jadi lain sekarang." Itu pesanan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu kepada wakil rakyat serta ahli PKR yang masih dalam dilema sama ada mahu keluar atau terus kekal dalam parti itu.

Beliau yang merupakan antara dua wakil rakyat terawal yang keluar dari PKR berkata, perjuangan PKR sudah jauh berubah selepas menang banyak kerusi pada pilihan raya umum lepas.

"Pejuang-pejuang tulen dalam PKR sudah terpinggir sebenarnya. Ramai muka-muka baru cuba menonjol sebab parti dah ada kuasa sekarang.

"Dulu orang tak pandang dan tak mahu dekat dengan PKR tetapi apabila dah bentuk kerajaan, orang yang tidak pernah nampak muka dalam PKR sekarang ke depan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Mohd. Osman, pada pandangannya, Mohd. Radzhi mungkin bertindak demikian kerana mendapat tekanan daripada PKR atau pakatan pembangkang terutamanya Pas.

"Apa yang dilakukan beliau merupakan satu tindakan bijak dan berani. Ini juga memberikan satu petanda baik kepada Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir," katanya.

Diminta mengulas mengenai isu kroni dalam PKR yang turut dibangkitkan Mohd. Radzi, Mohd. Osman memberitahu, masalah itu sebenarnya sudah lama wujud dan sedang berlaku sekarang.

-Utusan Malaysia



41 comments:

ANAI-ANAI said...

Assalamualaikum...pertama-tamanya, tahniah kerana Barisan Nasional berjaya mengurangkan majoriti di permatang pasir...dalam bahasa pasarnya ialah kita kalah juga..mungkin kita agak kecewa dengan senario itu..cuma sebelum kita mengundi di permatang pasir..kita dikejutkan oleh tindakan Y.B Mohd Radzi...keluar PKR...Sekalong tahniah buat YB kerana telah mengambil tindakan yang berani...untuk mengambil tindakan itu bukan sesuatu yang mudah..
semoga selepas ini akan ada lagi YB dari pakatan rakyat yang mengambil tindakan sebegitu..
Atas dasar telah menyedari bahwa perjuangan PKR tidak kemana,selain memperjuangkan nasib dan cita-cita DSAI (Pengkhianat Bangsa ).....
tindakan berani dari Ahli Parlimen kulim Bandar Bahru YB Zulkifli Nordin untuk mengumumkan keluar parti amatlah ditagih untuk waktu ini...semoga dengan pengumuman itu akan ramai yang berani untuk ikut serta untuk berhenti.. JADI KUDA TUNGGANGAN DSAI...sememangya kita akui DSAI sememangya ahli politik yang bijak mengatur strategi ...masakan tidak jika beliau berjaya memperHAMBAkan PAS,MemperKUDAkan Kit Siang dan Karpal Singh dan keturunan depa.
Ironinya Tun Dr M pun pernah tertipu dengan sandiwara dan lakonan DSAI...betapa bijaknya beliau.

@Are Lock Stuck@ said...

salam...saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada BARISAN NASIONAL kerana telah berjaya mengurangkan majoriti di permatang pasir, walaupun kita dah tahu disitu adalah kubu kuat mereka dan sudah 3 penggal mereka menang disitu...walau bagaimana pun syabas sekali lg saya ucapkan untuk BARISAN NASIONAL. Disini saya cadangkan agar:

1) pihak media menukar berita dari "angin perubahan" kepada merayu kepada para pengundi agar keluar mengundi dan menyokong BN serta menayangkan "dokudrama" tentang pentingnya undi mereka itu, ini kerana banyak para pengundi yang tidak keluar mengundi kerana mereka yakin penyebaran tentang "angin perubahan" itu akan memenangkan BN salam..............

demi UMNO said...

salam,sekali lagi BN/UMNO tumbang di tangan PR..tak perlu tuding menunding,tak perlu jugak kita beri alasan basi seperti calon tak sesuai atau kempen tak efektif,,x perlu jugak buat post-mortem..jawapan nya mudah kawasan permatang pasir adalah kubu pembangkang,bukan mudah untuk mengembalikan sokongan pengundi kepada BN dalam tempoh yang pendek. apa yang perlu pembersihan dalam UMNO itu sendiri..percepatkan pindaan perlembagaan UMNO dan pemilihan pucuk kepimpinan bahagian dan pusat. barulah kita akan mendapat pemimpin yang betul2 menepati citarasa pengundi setempat dan mudah untuk diketengah sebagai calon..persepsi rakyat kebanyakkan bahawa kesemua pemimpin BN adalah korup dan tiada integriti diburukkan lagi dengan isu2 semasa walau lebih byk memihak kepada BN namun akibat kesilapan lampau masih belum dapat meyakinkan pengundi..namun saya amat optimis bahawa sekiranya perubahan ketara berlaku didalam pimpinan BN,insyallah gelombang biru akan kembali berkuasa di kelima2 negeri pembangkang.
saya amat berharap PM dan TPM akan mengambil beberapa langkah berani contohnya pemilihan calon piliharaya tidak lagi berdasar cadangan bahagian tetapi diteliti dan diputuskan terus oleh PM dan TPM..siasatan dan tinjauan juga perlu dibuat badan bebas yg tiada hubungan dengan BN..barulah PM dan TPM akan dapat laporan yang berkecuali dan benar serta tepat..wasallam..selamat berpuasa

Anonymous said...

Bro.... sebenaqnya org dah muak meluat dengan peranan media.depa ni pun bukan bleh harap sangat. banyak sangat cerita. Indah kabar dr rupa.Cerita nk bagi ahli UMNO syok sendiri. Strategi tok na dock UMNO dh tak bleh pakai. Nak sumbang beras pulut dgn kain batik pun pi sampai sekawan.nampak macam dibuat2. Personal touch kurang. yg dok pi bagi pun muka tu jugak.Kadang2 orang meluat tapi malas nak habaq.Program kita banyak guna duit. sebenarnya hati manusia perlu guna duit.Hati x bleh dibeli.. keikhlasan, jiwa naluri manusia yang dapat menilai. apa lah sangat dgn sumbangan.sbb UMNO dah ajar pengundi dgn sumbangan bukannya mempengaruhi minda manusia.Duit satu gunong pun lama2 habis.Sebagai pemimpin mana2jawatan harus sedar,mata2 memerhati.Pemimpin yg dipilih hari ini telah diperkenan ALLAH SWT.mereka ini yg akan memacu pengundi/pendudok dikawasan sendiri. UMNO tak payah buat post mortem.buang duit, maklumat semua rekaan sbb nak jaga hati kawan. Last skali dapat kt lawan. Nk ucap tahniah pun berpada-pada. Yg berada di atas jgn terlalu berasa selesa.Jerat tdk pernah lupa pada pelanduk.

DuluBN LaPAS said...

Alhamdulilah..Pas masih lagi dipercayai & masih berkuasa di Permatang Pasir..nampak sangat rakyat masih tak percaya lagi kat BN.. angin perubahan yg di war-warkan pemimpin tertingi BN dalam tv masih tak di percayai rakyat..setiap kali ada pilihan raya kecil setiap kali tu la nak buat pembangunan..rakyat dah terluka dengan perangai pemimpin2 BN masa depa berkuasa dulu..satu lagi yg meluat sangat2..bila di temuramah pemimpin.."ya angin perubahan dah melanda sekarang..BN akan rampas balik kawasan ini"..8 pilihanraya kecil ayat tu la dok guna..rakyat meluat..bila dah meluat dengan takburnya pemimpin BN bila mai nak mengundi rakyat pangkah sapa yg lawan dengan BN..apa BN nak kata??angin perubahan..angin perubahan..angin perubahan sekarang rakyat tak percaya dah kat BN..TAKBIRRR..TAKBIRRR..TAKBIRR

ANAI-ANAI said...

assalamualaikum...tahniah kepada PAS kerana menang di permatang pasiaq...cuma Takziah kerana masih lagi belum bebas dari diperKUDA oleh DSAI..JUGA TAHNIAH kerana calon anda bakal dilantik pengerusi MAIPP..cuma satu ja untuk DuluBNLaPAS berapa biji dah masjid hampa bina di kedah ni?? poyoooo

@Are Lock Stuck@ said...

salam.........untuk pengetahuan anai2 puak ni bukan mau dah pembangunan yang depa x payah keluar duit, puak ni depa lebih suka minta derma kat org, untuk membangunkan sesebuah bangunan, mau tu jenuh tua dalam kain baru bangunan tu nak siap....silap2 jalan dulu...hehehehe....dan aku rasa la depa nak patah blk zaman batu nooo..kalau boleh bangunan semua depa nak runtuh buang biar senang anak x payah pi mengaji, depa x payah keja, dan x payah nak mentekedarah......salam....selamat berposa nooo......

beraniberubah said...

salam... cakap saja pandai.. apa benda pun tak jadi keja.. sokonglah DSAI pungkuk hampa tu... ' DSAI Pengkianat Negara'

Anonymous said...

siapa yang pengkhianat negara? DSAI ke atau pemimpin UMNO? Hangpa dah kaut kekayaan hasil titik peluh rakyat, hangpa dah makan rasuah sampai duit negara nak abis, hangpa jual bangsa dapat kontark semua bagi kat cina ambik komisen, hangpa tipu orang kampung minta sokong hangpa tapi orang kampung susah sampai mati hangpa kaya raya tak abis harta sampai mati. jadi siapa pengkhinat sebenaqnya? pikiaq la sendiri pasai apa rakyat dah tak sokong UMNO.

DuluBN LaPAS said...

betui tu anonymous..aku sokong apa hang kata.. puak BN sendiri yg dok perabih duit rakyat.. sama2 depa pun dok berkelai..pasai projek.. pasai sapa calon & macam2 lagi..calon kalau letak bukan orang yg depa nak pakai kalah la calon tu..depa sendiri tak bagi....untuk anai-anai soal diperkuda tu dah jadi biasa..selama ni pun BN dah banyak memperkuda rakyat..rakyat dok perati apa BN buat..sebab tu la 8 pilihanraya kecil hanya 1 ja BN menang..7 lagi???tu tandanya rakyat dah tolak BN...

UmNoFaNcLuB said...

askum, terlebih dulu selamat berpuasa,.....amboi anonymous marah sungguh hg no bila ada org kata DSAI ni pengkhianat bangsa....hang cerita mai sat yg orang UMNO duk kaut untung hasil titih peluh rakyat....contohnya cerita mai aku nak dengar....dasyat gak hang nooo leh tau org makan rasuah sampai nak habis duit negara...hang keja ngan tan sri zetty ka??? ooo kira x lama lg negara Malaysia kena gadai kat Thailand la nooo...(duit negara nak abis dah)...hahahahaha....parti hampa bersih ka?????? setahu aku UMNO x jual bangsa sbb kebanyakan kontarktor semuanya "bumiputera" cuma hg saja yang makan komisen, pasai tu la kerajaan x mau mansuhkan DEB hg tau dak....tu la....dulu org suruh pi sekolah hg "kona" sampai apa pun hg x tau....mcm lembu kot mana org tarik hidung hg ikut,.....org kampung mana yang susah tu sampai mati..?? setahu aku la kot belah kampung la dasyat ada mini tar baru, lampu lagi.....x kurang lagi yg kurang upaya kebajikan tolong....bg duit tiap2 bulan....bantu ibu2 tunggal lg...untuk anak2 depa plak kat sekolah ada "RMT" lagi.....dan mcm2 lg la....yang tu hampa x nampak noooo adu..aiii....ada lg yg terbaru kalau la ada org kampung hg mati hg pi kat PUSAT KHIDMAT DUN BAKAR BATA minta kat depa kain kapan nanti complete set depa leh bg....lg hang mau pa lagi??? tu semua amik duit mana??? Hasil kaut duit rakyat kot nooo atau kerajaan hg ka yg bagi???? jd bg UMNO DSAI lah pengkhianat bangsa....hak melayu nak disamaratakan, tanah di PERAK bleh kat sapa??.. waktu PKR memerintah suatu ketika dulu.... apa la bodo sangat ni....pi tadika blk pi.....aku nak tanya la kat hg balik....selama PAS memerintah kedah apa yang depa dah buat??? buang kandang babi....yang tu saja apa lg?????cerita mai...ni aku nak tanya la.....(pinjam ayat kopi '0' Kaw sat).... berapa banyak org islam contoh:(telok yan, kampung berjaya, seberang terus dan yg sama waktu dengannya).... tu yang berdosa makan babi?? dan berapa banyak org islam yang minum arak kat area jalan putra tuh......adu...aiii....

dan
Kepada DuluBnLaPas kalau aku jd hg la....keluar parti dek kerana frust..aku x join dah mana2 parti politik....pasai pa kerana org mcm hang la yang dinamakan PENGKHIANAT dan x Dak PENDIRIAN....sbb waktu hg duk belah sini hg kata sebelah sana, bila hg kalah sebelah sini hg frust hg lompat pi sebelah sana, pas tu hg kutuk plak sebelah sini......kot-kot la dapat percalonan disinun plak......kalau zaman jahiliah dulu org mcm hg dah lama dah kena pancung......salah satu punca pilihanraya kalah pasai org mcm hang....adoi...aiii....kurang pahala posa aku duk bercakar ngan hampa nih....politik2 jugak ibadat jgn lupa....salam........

UmNoFaNcLuB said...

sebelum aku nak bersahur nih aku akui la tentang kekalahan BN di 7 pilihanraya kecil ni......(semua tu kubu pembangkang) tp ingat bukan UMNO yang kalah hanya BN yg kalah naa..hehehe.......
Ada hikmah disebalik kekalahan itu, dan seharusnya mereka ingat bahawa air tidak selalunya pasang adakalanya ia surut jua,....tewas tak bererti tewas selamanya...jd oleh itu bangunlah wahai pemuda untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara daripada dijajah semula.....salam kemerdekaan....(fuhh mai dah semangat patriotik)...kepada pemuda UMNO alor staq teruskan usaha murni anda....setiap pekara/perbuatan yang baik akan mendapat balasan yang baik...amin....

lidahbercabang said...

Salam, macam-macam ada.. sana kutuk, sini kutuk tapi tak kurang jugak yang membela... tahniah kepada demi UMNO kerana kata-kata dia bukan saja membina jiwa bangsa malahan boleh menjadi petunjuk arah kepada manusia bakhil... kita kena faham menang kalah itu adat pertandingan... jangan dah kalah kita semua hilang arah dan pedoman. Kalau umur panjang dan ada rezeki tawarlah diri jadi calon kerana banyak lagi pilihanraya akan diadakan di negara ini... kepada yang berminat bina kerjaya politik dari sekarang contoh mcm Ir Guntur Tobeng berusaha pagi petang, siang malam membantu parti dan menyelesaikan masalah rakyat... macam tu la Pemimpin... Semoga Berjaya

starroba said...

Perjuang tidak pernah kenal erti kalah. Jentera BN khususnya Umno akan terus diperkemaskan...tewas bukan bererti kalah selamanya..bangun dan terus menyembalikan keyakinan rakyat.

beraniberubah said...

Askum.. DSAI memang pengkianat Bangsa Agama dan Negara... DSAI tak kenang budi... DSAI memang kaki pungkuk... Percayalah wahai2 orang yang masih menyokong DSAI, nanti Pungkuk hampa dan anak bini hampa pun diambil DSAI... PR memang Parti YAHUDI... Hampa tak percaya, tunggulah depa Pakatan Babi merintah Negara... Masa2 Hampa baru nak minta tolong dekat puak2 UMNO... Percayalah... Hidup mati aku tetap dengan bendera KERIS yang memperjuangkan nasib2 anak Melayu... HIDUP UMNO... DSAI Memang patut ditembak mati... Pengkianat Negara...

gengputra said...

Perjuang tidak pernah kenal erti kalah. Jentera BN khususnya Umno akan terus diperkemaskan... kalau hampa yang duk kata puak2 UMNO yang duk Perhabis duit rakyat, hamapa mai jumpa kalau hampa ada teloq.. aku cabaq hampa yang duk mengutuk UMNO... cakap saja, Masa,Waktu dan Tempat... Betul2 Pelak... Nie orang panggil Melayu tak cerdik...

lidahbercabang said...

Hehe marah sungguh kawan kita gengputra... mana ada jantan tak ada telor, darai pun ada telor... sebenarnya depa buka tak ada telor, tapi tak dak akai... hehe

DuluBN LaPAS said...

bukan takdak akai..tapi tu realiti sekarang.. zaman gah BN dah makin terhakis..kepercayaan rakyat dah hilang..dah berpuluh-puluh tahun BN memerintah..terima la hakikat..jatuh naik sesebuah parti semua ketentuan Allah..

UmNoFaNcLuB said...

salam......aaaa.....kepada DuluBNLaPas...aku rasala kan hg ni sayang jugak kat UMNO noo...pasai pa aku tgk hg sampai susah payah hg duk komen kat sini...bagi kritikan, baguih tu berguna...leh la org kat sini serang hg bertubi-tubi.....hg dah kluar BN kan hg pi la blah duk kat lam blog geng hang pi bg cadangan kat depa sama.....depa kalau hg xdak ka pening nuh...xda idea depa...pih lekas pi...syohhh....hg jgn takut kami kat sini xpa kalau hg xdak....kami boleh berdikari aihh....lekas depa duk panggil nuuu....jgn plak sampai Yang Dikejar Tak Dapat...Yang Dikendong Plak berciciran........salam........MERDEKA!!!...
MERDEKA!!!...MERDEKA!! selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke52...1 Malaysia (Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan).....

Anonymous said...

Rooney.... Penalti pun penalti lahhh.....Dulu BN Lani PAS.... baca nama pun reti dah hang ni mcmana? hang mcm lalat la..tang mana ada taik baru pi hurung smpai kerin....pendirian takdak. hidup susah mati tak mau. Akai PAS ni org bleh baca dah..Yang dok jadi ahli la ni pun dulu HANTU cukup besaq.. sbb masuk PAS ni depa kata ahli syurga pasai tu pakat melompat habih jadi ahli syurga la konon... hang ingat malaikat lupa nk bwk kluaq buku rekod dia ka? Kekalahan UMNO hari ni ada hikmah.tetapi yg lalat ni mmg tak ceredik... proses hari ini adalah proses pemulihan & mengenalpasti ahli UMNO sebenar yang benar setia kpd parti yg dh lama berjuang utk agama bangsa dan negara.Alhamdulillah..banyak lalat terbang kluaq parti.. Apabila agama dipolitikkan terima lah nanti. Pemuda hari ini perlu mendesak agar Gobind Singh Deo menarik diri dari menjadi peguam pemerhati keluarga Teoh Beng hock.. ada unsur2 buyers dalam perbicaraan. sepatut peguam mencari siapa pembunuh. DAP mungkin cuba menutup teori pembunuhan ini yang melibatkan orang dalam parti depa.. hang tolong pikaq sat.. sat g sambung balik

DuluBn LaPas said...

blog UMNO macam nika???hanya orang UMNO ja ka yg boleh masuk blog ni??? kpd UmNoFaNclub.. macam ni la UMNO dari dulu sampai la..kaum puak depa ja..orang lain??rakyat?? dok macam tu jugak..alhamdulilah Allah dah bukak pintu hati aku & aku harap hati di pihak sana pun diberi hidayah....Aminnnnnn

Lubukkk said...

blog ini untuk orang ramai..sapa2 pun boleh masuk..mungkin masa U dalam UMNO dulu tak dak lagi blog macam ni..ini menunjukan UMNO tak dok diam walaupun pemerintahan negeri ditakbir PR..masuk mai ramai2..bagitau kawan2 dlm Pas.. mana tau teringin pulak nak berubah...memang la jatuh naik sesebuah parti terletak pada Yang Maha Esa..kami orang2 UMNO percaya n redza..kami orang2 UMNO yakin ada hikmah semua tu...nape tak pecaye ke?? kita tungu n lihat nanti...nasib baik Pemuda,UMNO n Dato'Paduka ada...he..he..he..

UmNoFaNcLuB said...

tu la...bila org kata bodo marah,...cubalah hg belajar jd matang sikit....blog ni untuk org ramai mcm kata si Lubukk tuuuuu....kalau untuk org umno saja lebih baik kami buat blog yang pakai pasword ja nak masuk.....khas untuk ahli saja...Ni aku nak habaq mai kat hg zaman la ni UMNO tak kira puak dah aih...kalau zaman hg kot ada puak.......satu lagi aku respek kat depa cara depa buat kerja turun padang all out....bantu rakyat, tp kalau rakyat mcm hang yang tak mau bantu diri sendiri dan aysik duk mengata saja x guna gak....apapun aku respeklah kat barisan pimpinan umno bhgn alor setaq sekarang serta sayap-sayapnya.....tahniah.....

Lubukkk said...

orang Pas Pait pun balas bubur kanji Dato'Paduka..bukan takat 1 2 bungkus, balas banyak pulak tu..sokong tak mau..makan cheme gabui..orang UMNO tak kata apa pun..ambik je la dah kenduri..amal jariahhh bulan posa ni..bukan nak bagi takat ahli UMNO saja..untuk semua..tu tak reti2 lagiiii....

lidahbercabang said...

Lagi satu kalau hang pa nak tau, kerajaan PAS Kedah yang duk merintah la ni cakap ja Islam... perbuatan mcm Yahudi... dua kedai Mamak di Lorong Merpati, depan Kolej Sultan Abdul Hamid tu jual nasi secara terbuka, lagi depan pejabat Menara Zakat... dah tu awai pulak tu.., ramai orang Melayu duk beratur... cuba siasat tengok...Islam apa mcm tu... MBAS ni pun satu, subahat dengan depa.., setau aku semasa kerajaan BN merintah dulu kedai nasi hanya boleh dibuka pada jam 3 petang pada bulan Ramadan. Harap pagar, pagar makan padi... P jahanam la PAS Kedah.

starman hutch said...

DuluBNlaPas: aku pun tak faham dengan hang ni, bukan hang ka yang tulis dalam blog ni, pasai apa boleh masuk senang je..pasai apa pendapat hang kami siarkan..nampak sangat hang ni emosi..ikut kami nak delete pendapat hang pun boleh..
Orang UMNO ni lebih terbuka dan fleksibel, tak la macam hangpa hang terlalu taksub sampai tak tau apa..lu fikirlah sendiri

Anonymous said...

Assalamalaikom UmNoFaNcLuB:
Amboi hang punya bersyarah panjang noo artikel hg sampai mcm novel.
Hg suruh aku p tadika balik noo tapi hg yang mcm kebudak-budakan tak matang langsung. Hujah hg mcm standard budak skolah je sebenaqnya.
Awat hg ingat rakyat buta ka kes-kes rasuah pemimpin-pemimpin umno?
Mau ka senaraikan siapa depa atau hg betoi-betoi kuda kayu tau angguk ja? Lu pikirla sendiri BPR dah siasat ada yg terpaksa tutup kes ada yg masih dalam siasatan dan ada yg dah dibebaskan pun.

Bila BN dah kalah di beberapa negeri barulah kita tau jawatan MB dan menteri gaji depa dalam rm30k sebulan tapi depa belanja mcm gaji rm1 juta sebulan, duit mai mana? bukan duit rakyat ka depa ambik? Duit mai mana? turun dari langit ka?

Rakyat mcm kami (tak tau la hg mcm mana kan) kena bayaq mcm2 tax. Dok rumah kena bayaq cukai pintu, cukai tanah, keluar kereta kena bayaq road tax, park kereta kena bayaq parking, p kencing pun kena bayaq duit.
Gaji baru rm3k saja dah kena income tax, p makan kfc kena govt tax, beli susu anak kena tax, beli apa lampinn pompuan pun kena tax hg tau ka? semua tu bukan duit rakyat ka? kami bagi balik duit kat kerajaan tau tak?
Awat hg ingat depa pasang lampu kampung tu free ka? Buat jalan tar tu free ka? Awat hg bengong? bukan kita bayaq ka semua tu melalui cukai? Tak tau la kot moto hg tak kena road tax.
Kalau hg nak tau apa pemimpin dan pemuda umno dok gagau hg p la risik2 kat pegawai-pegawai atasan kerajaan yang jujur dan amanah, depa bole bg info apa dok berlaku dalam kementerian dan pejabat mb.
Siapa dapat projek dan ambik komisen, siapa tukang salin kulit proposal orang, semua ada, pasai tu depa kaya tak berniaga apa pun boleh kaya.
Hg kata rakyat miskin bn bantu? pasai apa hari-hari kita baca surat habaq ada cerita rakyat miskin sampai dok dalam kandang saja? tak tau la kalau hg tak baca surat habaq. Hg tau tak brapa ramai anak0anak miskin tak boleh sambung blajaq dan umno tak bantu pun (atau tak sampai bantuan sebab ada yg dah gabuih). mana p bantuan? dah 50 tahun perintah pun masih ada rakyat miskin sampai mcm tu ka?
Hg cakap pasai DEB, ni aku nak tanya berapa kerat melayu yg kaya pasai deb? (tak tau la kot hg kaya pasai deb) tapi setahu aku cuma dato2, tansri2 yg kaya dapat AP dan kemudahan utk jadi kaya atas naam DEB. Melayu mcm aku dok susah mcm tu jugak, jgn mimpi la nak dpt satu AP pun.
Siapa yg duduk lembaga pengarah syarikat public listed? bukan kroni umno ka? atas nama DEB depa jugak yg kaya. Semua ni rakyat dah nampak la.Awat tak tak reti sampai lagu tu sekali aku sedih la.
Semoga ramadan ni mencerahkan hati hg dan moga hg nampaklah yang mana gelap dan yg mana terang.
Aku nak tergelak gak baca ada orang tulis tanya pas buat brapa masjid kat kedah. Mangkok ayun betoi la, pas baru perintah setahun jagung hangpa mau suruh buat mcm2 ka? bn perintah 50 tahun pun byk yg tak selesai ni pulak baru setahun. setakat buat masjdi tak payah tunggu kerajaan, orang kaya mcm tan sri syed mokhtar pun buat byk masjid. tu pun tak tau ka? yg penting hangpa ni kena rajin p masjid sebab tok-tok imam pun dah tak boleh pandang kat hangpa.

Lubukkk said...

huiiii hebat hang...hebat2 hang pun hang merungut jugak pasai parking no...kerajan mana yg nak hapus parking bila menang pilihanraya hari tu...kerajan Pas Kedah ni la..tapi dia buat dak..padan dengan muka puak hampa tu..terang2 kerajan Pas kencing hampa..dia bagi pulak tu penjualan kupon perking kat bangsa cina..bagui ka tu???...

hang merungut sungguh2 nooo..semua nak kena bayar...tapi awat hang tak serungut pun masuk hospital takyah bayar..subsidi awat kerajan bagi..had kan pelajar melayu masuk IPTA..awat kerajan bagi buku teks untuk anak2 melayu p mengaji( temasuk la anak hang )..awat kerajan bayar gaji pada kakitangan kerajan..awat jabatan kebajikan ada..awat kerajan bagi biasiswa kat anak2 melayu p mengaji luar negara..awat yang tu hang tak serungut...sebab yg tu semua hang gabuiii...tu hang tak serungut....habitat jenis apa la hang ni... kalau orang kata bengong hang melenting..tapi memang bengong sungguh....

Anonymous said...

Lubukk hg ni tak faham atau tak reti apa yg aku tulis? aku bukan merungut pasai parking, aku nak bagi tau mcm mana kita bagi duit kat kerajaan. hg faham ka?
maksud aku kalau kita bayaq cukai jalan, namapun cukai jalan, kerajaan kena la buat jalan. ada faham ka adik kecik? bagi biasiswa tu kerajaan komunis pun bag biasiswa kat rakyat dia p blajaq. tu la aku kata hg bengong.
tapi hg lupa ka ramai mahasiswa lani dok pening dgn hutang ptptn? keluaq universiti saja dah ada hutang berpuluh ribu ringgit, keja blom dapat. tak semua anak melayu dapat biasiswa. anak-anak org kaya dok gabuih biasiswa tu. ada faham ka adik kecikk?
masuk hospital free semua negara pun buat malah kat UK kalu rakyat susah masuk hospital dapat duit lg. ada faham ka?
Buku teks percuma tu bkn melayu saja dapat, semua bangsa dapat sebab yg lebih penting siapa dapat projek supply buku tu? ada faham kaaa?
kjaan bagi gaji kat kakitangan kerajaan pasai depan keja la chek ooii..awat la bengong sampai tara tu? abis tu hg nak suruh doktor, bomba, polis, kerani pejabat daerah semua keja free ka? aku lagi tak faham hg ni habitat mana? patutnya bumi ni bukan habitat hg kot atau hg tersilap planet mai bumi.

UmNoFaNcLuB said...

hang la bodo....semua hang nak free...awat la ni waktu kerajaan PAs memerintah hg x minta semua free...apa yang kerjaan pas bg free la ni cita mai sat...mcm mana negara nak maju...patutla...hidup hang x maju-maju...benggong...

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB haaaa. hg makin dok nampak dah, baru hg tau semuanya tak free. jadi jgn la dok ungkit kata semua kerajaan bagi free kat rakyat. la nie siapa yg bodoh,bangang dan bengong? bukan kah hg yang cakap semua free? hahaha.
kjaan pas tak pernah kata semua nak bagi free. sebab tu aku jelaskan jgn dok ingat kjaan buat jalan tu free, buat jalan tu adalah duit kita, duit rakyat yang bayaq cukai jalan. ada faham ka?

Anonymous said...

UmNoFaNcLuB, terima kasih dan hang juga dah bagi jawapan kat lubokkk tu yg dok ingat semuanya kjaan bn bagi free.

UmNoFaNcLuB said...

tu la bila org kat bodo marah....hang paham dak apa aku kata kerajaan bantu jalan kampung la bengong wei...cukai jalan tu untuk nak biayai jalan2 raya yang rosak,berlubang sana , berlubang sini, nak amik duit mana nak beli tar, nak upah org keja buat tar lagi....tar plak bukannya murah..lain la kalau tar tu hang sendiri yang buat....leh kami minta ceme kat hang...awat hang ingat kerajaan nak bantu hang sorang saja ka???berjuta rakyat kat lam malaysia ni semua nak kena jaga...nak kena bagi adil...sampai sekupang pun hang reput nak keluar....hang ni mmg kaki ceme kot...

Anonymous said...

laaa, hang ni tak cerdik langsung la, jalan dlm kampung pun hg ingat kjaan bagi free ka? bukan kjaan "tolong" tapi kjaan ambik cukai, duit org kampung tu la jugak, tak tau la pulak kalu org kampung hg tak ada org pakai keta atau moto. Org kampung aku dah lama bersungut dok bayaq cukai jalan tapi jalan kat kampung tu cuma berselut tanah merah. Kjaan bn dah lama buat niaya kat org kampung. semua kemudahan serba kekurangan tp bayaq cukai tak kurang pulak dari org pekan. itu tidak adil la namanya. yg kaya bertambah kaya dan mendapat kesenangan, yg miskin dok terhimpit dan serba kekurangan. projek tar dlm kampung pun boleh kat kroni2 umno jugak.
sebab tu la org kat kl pun semua dah undi pembangkang sebab depa tau pemimpin bn dok songlap duit rakyat.
Hg tau ka semua parlimen kat wilayah persekutuan tu dah boleh kat pembangkang? shahrizat pun bole kalah ngan nurul izzah, org kl pun dah meluat kat umno.
tingal la org kampung ceme mcm hg ni dok tergodek-godek puji umno..sian kat hg.

aktivis said...

DuluBN LaPAS ...dulu anwar ibrahim aljuburi sekarang anwar jubur ikuti..dulu kawan kafir jadi kafir la kawan ngan DAP masuk syurga ooo...tu la PAS...Parti Akal Singkat

Anonymous said...

astagharifullah mengucap byk2 la aktivis ooii..bulan-bulan posa ni hg dah buat dosa kat anwar, hg ni dapat pahal la kata kat org camtu?
waimma kalau org berzina sekalipun bukanlah hak kita untuk mengumpat org tu ni kan pulak anwar cuma kena satu tuduhan yang belum tentu sahihnya.

La ni hg oikiaq mcm mana hg nak mintak maaf kat anwar? tak kan hg ada peluangjumpa dia nak minta maaf pasai hg kata kat dia dlm blog ni?
Jika dia bersalah dan dia akan dihukumpun hang tetap berdosa pasai mengata dan menghina dia, apatah lagi kalu dia didapati tidak bersalah?
Hg tak takut mati ka? apa hgnak jawap pasai dosa yg hg dah buat ni? di padang mahsyar mampu hg nak cari anwar minta maaf?
na'auzulillah

juboQkera said...

Pikiaq pa lg anonymous woii...esok kt akhirat dok jadi lambat pasai dok bicara kes2 mcm ni la... kat dunia tak mau mengaku..

Rooney said...

Smalam skor lagi.... tengah bahaya la ni.. Onanymous... hang bercakap macam dok di KL...orang kampung mcm aku mana tau dok kena kencin dgn Kjaan. Tapi aku ttp menyokong kjaan. Sbbnya dgn pembangkang ni kami tak dapat keyakinan. baru jaga 5 negeri..Suratkhabar dah buat untung hampir RM1.6 billion pasai cerita sensasi pembangkang... Kjaan yg cari publisiti.Harakah suratkhabar paling mengarut..memperjuangkan demokrasi . Perkara yang baik yg dibuat kjaan BN tak pernah di cerita.Bersekongkol dgn DAP lebih baik dari UMNO..Tok guru pakai kitab mana stau.dok cari tak jumpa lagi...
Anonymous..
‘Amir bin Said dari bapanya berkata bahwa : “Satu hari Rasulullah Saw telah datang dari daerah berbukit.

Ketika Rasulullah SAW sampai di masjid Bani Mu’awiyah lalu beliau masuk ke dalam masjid dan menunaikan sholat dua rakaat. Maka kami pun turut sholat bersama dengan Rasulullah SAW.
Kemudian Rasulullah SAW berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah SWT :
Setelah selesai beliau berdoa maka Rasulullah SAW pun berpaling kepada kami lalu bersabda: “Aku telah memohon kepada Allah SWT tiga perkara, dalam tiga perkara itu hanya memperkenankan dua perkara saja dan satu lagi Dia ditolak”.

1. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan. Permohonanku ini dikabulkan oleh Allah SWT
2. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh s.a). Permohonanku ini dikabulkan oleh Allah SWT
3. Aku telah memohon kepada Allah SWT supaya umatku tidak dibinasakan karena perselisihan sesama mereka (peperangan, perselisihan antara sesama muslim). Tetapi permohonanku yang tidak dikabulkan oleh Allah SWT. (telah ditolak).

teguran2 biar matang ..

Anonymous said...

juboqkera, hg ni samakan akhirat dgn dunia ka? Hg ingat mahkamah di akhirat berbicara mcm mahkamah tinggi ka?
Aku x mau komen sebab aqidah boleh tergelinciaq. Aku minta hg bertaubat byk2 dan p blajaq ilmu tauhid kat mana-mana kuliah, Insyaallah fahaman hg akan berubah.

Roonie, hg ni tak mengaji ka? aku tak faham sebab hg kata hg dok sokong kerajaan, baguslah, kerajaan sekarang yang memerintah negeri ini adalah kerajaan pimpinan pas.
kalau hg sokong umno maksudnya hg sokong pembangkang, bukan kerajaan, hg faham ka? BN adalah pembangkang dan Pas adalah kerajaan.
Surat khabaq mana yg untung tu? hg ni tak tau fakta kot, hg tau ka industri surat khabaq dok jatuh?
Hg tau ka anak-anak muda la ni tak beli utusan, berita harian . nst dan star? Depa baca online dan tgk website utk dapat maklumat, rakyat generasi muda dah tak percaya surat khabaq, kecuali org mcm hg je yg dok percaya lagi, sian kat hg.
Riwayat hadis yang hg bagi tu adalah hadis daif kerana terdapat ulama yg bercanggah pendapat.
Berikut adalah pendapat Yusuf Alfalahi mengenai hadis itu:
Ini kerana doa yg pertama - byk umat Islam yang susah berpanjangan. Hg tgk Ethopia dan negara-negara balkan, umat Islam susah berpanjangan dan adakah mereka tidak termasuk dlm doa nabi?
Doa yg kedua - byk umat Islam yang mati akibat bencana alam, seperti di Aceh, Indonesia, Bangladesh dan termasuk di Malaysia. Adakah ini tidak termasuk dalam doa yag dikatakan itu?
Doa yg ketiga - perpecahan kaum berlaku bkn kerana doa nabi itu ditolak, tetapi ia adalah sikap perkauman yg melampui batasan agama.
Dalam Islam tak ada bangsa, tapi puak-puak umno selalu bercakap soal bangsa makanya bangsa bukan Melayu tidak dapat memahami Islam secara Ad-din iaitu agama yg syumul utk semua kaum.
Kalau hg nak cari kita pasai bekerjasama dgn Dap tak jumpa, mmg la sebab tak ada lagi ulama yg mengarang kitab fatwa UMNO bersekongkol dgn MCA, MIC dan Gerakan selain dari parti-parti Iban dan Dayak.

salam.

aktivis said...

yang dok kata anwar ibrahim aljuburi tu MAT SABU daaa...masa anwar dok dalam umno...lupa dah kot puak-puak pas ni , kalau orang umno hentam pemimpin PAS kena minta maaf ka??? orang pas kata Pak Lah Badawi Malaysia bela babi , mahathir maha firaaun tak pi minta maaf pun...apa pemimpin PAS ni boleh buat apa saja tak dosa??? bagi akau kalau DSAI pengkhianat melayu , Nik Aziz adalah pengkhianat ISLAM....

Anonymous said...

astgagharafirullah....aktivis ooiii.
mat sabu tu dia mmg mcm tu, dia buat silap dan dah minta maaf kat anwar pun. tapi yg berdosa tu hg pasai tak minta maaf atas perkara yg hang dah kata.
pak lah dikatakan jaga babi dulu tu ada satu sindiran kepada kerajaan bn pasai dr mahathir bagi tanggungjawab kepada pak lah utk jaga hal ehwal penyakit babi yang serang malaysia tu.
tu pun tak faham ka?
anwar ibrahim adalah timbalan perdana menteri yang telah menjalani kehidupan yang sgt perit, dipukul tiga suku maut oleh ketua polis negara, di humban dalam penjara dan dituduh meliwat tanpa bukti yg kukuh. bayangkan kalau hang yang kena mcm tu, adakah hang ni pengkhinat?
hang boleh kata nik aziz pengkhianat Islam? mengucap la byk2, kalau hg boleh berdebat bab islam dgn dia, barulah hang boleh buktikan kata-kata hg nooo...apa ilmu Islam yg ada kat hang berbancing dgn tuan guru nik aziz tu?
harap sedaq sikit diri noooo