Wednesday, August 5, 2009

JAGALAH BAHASA ANDA

Blog ini amat menghargai komen-komen yang diberikan para pembaca. Bagaimanapun ada pembaca yang membuat komen dengan menggunakan bahasa kesat, lucah dan menyerang peribadi orang lain.

Diharap pembaca yang ingin membuat komen supaya dapat memberi kerjasama dengan memberi komen yang membina dan bukannya menghina dan merendahkan martabat orang lain.

Terim Kasih

13 comments:

AnakKeli said...

nama pun komen..masti ada yg elok dan tak elok...terima teguran dgn hati terbuka...

GengKeli said...

nama pun komen mesti ada yg elok dan tak elok..terima la dengan hati terbuka....

Anonymous said...

hangpa seniri pun tak tau jaga bahasa pastu nak suruh orang pulak

starman hutch said...

Geng keli dan anak keli, komen sememangnya di hargai terutama komen yang negatif. Yang membimbangkan adalah penggunaan bahasa yang mencarut, lucah dan merendahkan martabat orang lain. sekeras mana pun komen itu, ia tetap diterima dengan hati terbuka. Tetapi penggunaan bahasa yang kesat sangat merendahkan martabat kita sebagai orang Melayu. Diharap juga, tidak ada pihak yang menggunakan blog ini bagi melepaskan dendam peribadi.

AnakKeli said...

bukan nak melepaskan dendam..aku komen terkasaq tu sebab aku membantah sorang hamba Allah yg komen,yg kutuk program sertai Wataniah anjuran Pemuda UMNO Alor Setar..mana komen tu???sekarang orang nampak aku yg salah.. padahal aku sokong program tu...

starman hutch said...

Terima kasih anak keli. komen dari anonymous yang mengubakan bahasa kesat telah dipadamkan kerana ia telah mencemarkan blog ini. Seperti dinyatakan sebelum ini, kritikan sangat dihargai, tetapi penggunaan bahasa kesat tidak boleh ditoleransi. syabas kepada anda kerana berani berdiri mempertahankan pendirian anda.

KOPI 'O KAW' said...

cakap pasai bahasa ni,memang la kita nak guna bahasa yang cantik molek,.ikan keli pun tak patut juga cakap mcm tu...sabar la skit.tapi bila aku tengok dari awai isi kandungan blok ni..punca dia aku tau pasai apa ikan keli lompat mcm dok atas darat lg...ni..blok ni blok bahasa ka blok umno,,nak cakap pasai bahasa buka blok dewan bahasa la....hdup one alor setar.......

DukeOfUMNO said...

"bahasa" aku okay ke? hehehhehe...

maizatulmiza said...

salam kengkawan... bahasa tu melambangkan diri kita... seeloknya gunakanlah bahasa yang elok sekiranya nak komen tentang hal2 positif n negatif... ingat lagi dak tentang BAHASA JIWA BANGSA... jaga bahasa, sama macam menjaga bangsa... semulia2 agama adalah agama Islam... agama yang kita anuti la ni... jadi... berbahasalah sebaik yang mungkin...

lidahbercabang said...

Salam...

lidahbercabang said...

salam

Anonymous said...

Rooney....
Aku baru score semalam...Birmingham main kasaq.depa maki semua cukup. tapi yang kaki mencarut ni memang tak bleh buat apa dah... ? mulut lidah dah diajar macam tu.. susah nak buang... rebung dah jadi buloh.
Komen dengan berhemah mencermin peribadi seorang insan. Tutur bicara melambangkan peribadi seseorang. Yang bodohnya menyerang sesama sendiri. sepatutnya komen membina. Mai kita pakat perbetoi tang mana silap. dok maki orang apa pun tak dapat. org yg kena maki tak susah apa pun. org yg dok maki dok meredap dalam perot. Perot dah semakin hijau.

lidahbercabang said...

hehe..... tau x pa...