Saturday, August 8, 2009

PEMUDA BAHAGIAN ALOR SETAR BIDAS PENGKIANAT BANGSA...

BANTAH...Ketua Pemuda Umno Bahagian Alor Setar, Zubir Zabidi menyerahkan memorandum menyokong Timbalan Perdana Menteri (TPM), Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada Setiausaha Politik TPM, Shahril Jamaludin.
Memorandum lima perkara yang turut menyatakan kesedaran Pemuda Umno Alor Star mengenai kepentingan Melayu di bawah Perlembagaan negara sedang terancam dan menyeru segenap pemimpin masyarakat terutama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta pemuda Melayu supaya menyertai mereka dalam membantah usaha Anwar untuk mengemukakan saman terhadap Muhyiddin .

Pergerakan Pemuda Umno Alor Star mengecam tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menjadi punca kepada kekalutan suasana politik dan mencalarkan imej negara ini.

Zubir berkata tindak tanduk pemimpin Pakatan Rakyat (PR) itu sebagai punca terjejasnya hubungan antara kaum sehingga memberi tanggapan buruk kepada imej Melayu di negara ini.
Beliau berkata, Anwar seharusnya tahu batasan yang harus dipatuhi dalam berpolitik dan tidak mengorbankan kepentingan bangsa Melayu hanya kerana agenda politiknya.

59 comments:

*Redio-Bughook* said...

Alhamdulillah.... Pemuda Alor Setar hari ini telah menjalankan satu tanggungjawab sebagai golongan pendesak dan harapan bangsa, dengan tindakan ZUZA dan SYED JO dan seluruh AJK Pemuda Bhg telah menampakkan satu kematangan kerana sebelum ini Pemuda Alor Setar tidak mengambil sebegini rupa, jadi teruskan usaha ini untuk membuktikan kpd seluruh rakyat khususnya d kedah bahawa Pemuda A/Star mula mengorak langkah ke hadapan untuk membela nasib bangsa melayu khususnya golongan belia di mana dlm masa yg sama telah menubuhkan satu Pasukan Wataniah, tindakan ini juga berlandaskan amanat yg mana terkandung dlm amanat yg dsampaikan oleh Raja Nazrin... TAHNIAH KPD SELURUH PEMUDA ALOR STAR, HIDUPPPPP MELAYUUUUU

DukeOfUMNO said...

Tahniah bro2 semua....kerap2 sikit buat benda2 lagu ni...jangan kasi chance lagi dah...kasi hantam sama dia...!!!

AnakKeli said...

aku turut berbangga dgn Melayu Pemuda UMNO Bhg A/S yg langtang bersuara..berani bertindak menegakan kebenaran..syabas Pemuda Melayuuu.. aku ada masa program ni berlangsung..aku teringin nak rapat dgn program Pemuda A/S..tapi yg aku hairannya..tak kan 4 5 orang saja AJK Pemuda yg terlibat??mana lagi??AJK yg mai pulak ada yg tak pakai baju rasmi Pemuda kenapa ek??? malu?? tergedik-gedik?? @ tak dengar kata??..apa pun tabik spring untuk 'U all'.....

*are lock stuck* said...

tahniah kepada pemuda umno bhgn alor setar..kerana berani tampil membidas,dan membela nasib org-org melayu yang semakin hari semakin pupus...dek angkara pengkhianat bangsa....yang hanya semata-mata untuk kepentingan politik mereka sahaja yang tidak mengira walau apa pun terjadi terhadap nasib bangsa melayu....HIDUP UMNO!!!! HIDUP MELAYU............

starman hutch said...

Pemuda Alor Setar perlu mendahului dalam setiap agenda semasa yang berlaku di negara ini. Tahniah..usaha ini perlu berterusan dalam memberi impak kepada generasi muda..

lidahbercabang said...

Salam... lidahbercabang bersimpati dengan nasib yang menimpa sdra Anuar Ibrohim ni.. selepas dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri sampailah sekarang dia duk buat hal tak habis-habis.

Kalau boleh lidangbercabang nak minta pada seluruh rakyat Malaysia supaya mengadakan bersembahyang hajat dan berdoalah untuk si Anuar ni bertaubat dan kembali ke pangkal jalan... jangan tunggu sampai turun malapetaka dari Allah yang lebih besar baru nak minta ampun dan bertaubat.

Kesian la sama dengan anak-anak kita yang masih kecil, nanya mereka kalau nanti hidup susah di bumi sendiri.

Sesungguhnya ALlah suka kepada hamba-hambanya yang berbuat baik. wslam

Aradhana said...

Aku tengok cerita Anwar (DSAI) Pengkhianat ni tak lebih daripada hal politik iaitu serangan terbaru untuk merosakkan kredibiliti DSAI ja. Ketua pemuda dan beberapa kerat yang dok ikut dia tau la strategi ni cita politik. Pada aku membesarkan perkara ini sebenarnya hanya bukak pekong hangpa ibarat meludah ke langit kena muka sendiri. Rakyat la nak bukti apa yang DSAI buat maka dia dikata pengkhianat dan ini akhirnya membuka ruang serangan balas yang lebih hebat pada hangpa. aku bagi dua benda hangpa tulong jawab kat rakyat yang dah tanya pasal fakta ni (fakta, fakta, fakta,fakta)lepas blog pembangkang kemuka fakta sebagai serangan balas.
1) selama 52 tahun hampir 44 peratus tanah rezab Melayu telah pupus di mana tiga juta hektar tanah rezab Melayu pada tahun 1957 mengecil menjadi 1.7 juta hektar pada tahun 1995?

2) Siapa pula yang telah menggerakkan demontrasi raja-raja Melayu dan menghina raja-raja Melayu untuk memansuhkan imuniti raja-raja?

aku suka cara Najib (walaupun aku lebih suka Ku Li jadi presiden) yang mengaku kesilapan dan berani buat perubahan... hangpa ni tak lebih dari perasan..

greenstar said...

aradhana..hang memang ganas...tanya soalan cepu mas..tolong jawab sat...
setakat banyak 2 yang mai, orang tak gerun langsung..boleh bilang...mungkin yang lain sibuk kot...setakat pasang baner sapa pun boleh...hehe

kopi 'o' caw said...

kepada penyokong2 DSAI,aku pun heran la hampa ni.tau sokong aja tak tentu hala...siap ngan soalan lagi hampa bagi..memang layak DSAI di gelar pengkhianat bangsa..aku nak tanya hampa pulak..siapa yang hendak mansuhkan .DEB,dan siapa pulak yang nak pinjam duit kat IMF.susah sikit kira nak pinjam duit..tak dak akal kot lain dah..kira nak mudah aja..mcm ni tok aku pun boleh jadi pemimpin..orang dok kalut nak pertahan DEB,dia dok kalut nak buang..nasib baik masa tu Tun ada..kalau tidak jadi indon la..tahniah juga la kat peserta2 demo kat k.l baru2 ni...sangup jadi kuda kayu kat cina...cina dok tepuk tangan aja kat hampa,depa yang untung...lagi satu aku nak tanya hampa,Pakatan Rakyat reban kadang babi di kedah,dan benarkan penjualan arak di selangor,Babi ngan arak mana yang lebih mendatangkan dosa kat orang Islam..Kadang babi,berapa orang berdosa pasai makan Babi kat Kampung berjaya tu dan berapa orang umat islam berdosa minum arak yang dibenarkan jual kat shah alam..Renung2 kan lah..Penjuang Islam konon....Islam diutamakan,hudud diperjuangkan...mana dia..pi raaaaaah.Wasalam.

Bin Shahab said...

ingin jawab soalan aradhana:-

1) soalan berkenaan tanah rizab melayu, ya mungkin ada kebenarannya, keluasan tanah ini telah mengecil dari 52tahun dahulu...tapi adakah semua ini saudara haru salahkan pemimpin Umno...kalau begitu anda memang seorang yang hanya termakan dengan ceramah cerah dan dongengan pakatan rakyat yang memesongkan...dalam keadaan mana sekalipun..tanah rezab melayu tetap akan mengecil, tanah tanah ini milik persendirian bukan hak kerajaan...jadi dah tuan tanah yang mahu jual dan menepati syarat-syarat nyata..berhak kah kerajaan menghalang...lu pikir sendiri itu...itulah satu jawapan paling simpel utk saudara fahamkan...
2) dalam isu sape yang mulakan demostrasi kepada raja2 melayu dalam isu imuniti...anda juga tahu dan cuba salahkan umno...tapi pernahkan anda mengkaji kenapa mulanya krisis itu?...2 insiden...1982 dan 1988...1982 sultan pahang tidak mahu luluskan satu rang undang-undang..(saya terlupa berkenaan apa) tapi amat penting untuk rakyat. sultan tidak mahu lulus kerana ingin balas dendam kepada MB pahang waktu itu yang tidak mahu meluluskan satu kawasan balak yg sebelumnya telah banyak diluluskan yang lain pada sultan pahang..sehinggakan ahkirnya MB pahang itu meletak jawatan kerana raja menitahkan begitu kerana marahnya baginda...tapi yang merana ttap rakyat...jadi isu imuniti ni telah digunakan sewang-wenANG.
2) 1988...JURULATIH hOKI yang bernama gomez telah dipukul oleh sultan johor kerana tidak benarkan anaknya bermain hoki atas masalah disiplin.lagi sekali imunini digunakan sewenangnya untuk menindas rakyat...jadi umno semestinya mengankat kembali rakyat...kerana rakyat telah dipermainkan...jadi dalam isu bela rakyAT TENTULAH umno KENA TAMPIL..SO UMNO LAH TELAH MENJUARAI ISU ITU DEMI DEK RAKYAT TERTINDAS JADI ADALKAH SALAH?

bapak keli said...

kepada anak keli ni tak payah nak ukur komitmen ajk dgn baju pemuda. awat kalau tak pakai baju pemuda tak ada komitmen ka? ingat ajk tu semua fulltime keje politik ,ini keja sukarela pikiaq la sama ajk semua bukan makan gaji dengan kerajaan,hari jumaat bole dok layor dgn baju tu sampai ke malam.. ala setakat mai dok gedik depan orang sapa pun bole

sudaratpothin70 said...

Untuk anakkeli yang budiman..., aku nak tau lah sikit kalau boleh, hang ni apa kerja?
X de modal dah ke? Sampai ke perkara pakaian pun hang nak komen. Awat yang hang sakit hati sangat? Aku pun hairan...adakah hang tu baguih SANGAT? Walaupun x pakai baju pemuda, depa masih bagi juga komitmen untuk hadir di majlis tersebut walaupun dalam hujan lebat. Awat hang x pi tanya depa pasai apa x pakai baju pemuda? Lain kali hang cepat2 pi tanya depa kenapa, baju basah ke? Xde baju ke? Hang jangan dok tembak xtentu pasai? Untuk pengetahuan anakeli kalau xpakai baju pemuda pun boleh buat kerja, kalau setakat nak glamor dengan baju pemuda, berlambak dah yang dok pakai macam anakeli tu.. tapi anakeli x nampak ke?

lidahbercabang said...

Kes baju pun hang pa sanggup mengkelie... bila masanya hang pa nak elok, pakailah baju apa pun asalkan kemas, bersih... jangan mai telanjang sudah la.. Kalau nak sembang bab disiplin orang Melayu memang slow... kes kecik-kecik pun boleh bercakar hang aku sampai sekampung... patut la orang cina kata orang Melayu ni orang hutan... dalam kamus cina Hauna itu membawa maksud orang hutan... hehe

bapak keli said...

btoi tu lidahbercabang macam dlm filem P Ramlee'taik punya pasal pun mau gado ka?" tapi kita kena tegur juga bila benda camtu nak jadikan isu..klu dak dok memanjang..

lidahbercabang said...

Kalau mcm tu... mai la kita mengkelie (bergaduh) puas-puas kat blog ni, kerana tak lama lagi mai bulan puasa (Ramadhan) kita nak kena buat kerja-kerja amalan ibadah puasa dan kebajikan yang banyak... masa ni la kita nak mengekelie pun.. beda hari raya kita bermaaf-maafan.

AnakKeli said...

woi..woi..woi..memang la klu tak pakai baju pemuda pun boleh buat keja..tapi mana kekemasan??keseragaman??Melayu patuh pada arahan??tu la bapakkeli hang mana tau..apa yg ada pada baju UMNO??puak-puak tu dapat sorang bapa lai hang mana tau..hang mana tau..yg hang tau seluar pendek hang ja..mcm apek tua je..kalu dari segi pakaian dak tak boleh nak bersatu macam mana nak buat keja sekali??sebab yg tak pakai tu hanya puak tu ja setiap kali ada program..aku nak sentuh bab kerja plak..dah memang kerja UMNO ni kerja sukarela..tak dak gaji..masa nak jawatan AJK Pemuda Bhg dulu awat depa tak pikiaq..mampu@tak mampu nak pikul tanggungjawab..sebelum buat apa-apa keputusan kena pikiaq habis-habis..ramai lagi org lain yg berkelayakan dan mampu bagi masa pada keluarga,kerja dan kerja politik..ni dak..bila dah dapat jawatan yg depa nak baru pikiaq tak dan nak bagi masa kat kerja politik..masa nak jawatan tergedik-gedik..ppppprahh bapakkeli hang mana tauuu....

lidahbercabang said...

Hehe.. kes Pemuda tak mau pakai baju Pemuda ni hang kena rujuk pada si Zubir Zabidi (ZUZA)... bagi tau dia macam mana nak memimpin anak-anak buah supaya sentiasa berdisiplin dan jaga nama baik UMNO... orang nak berpolitik dia pun nak berpolitik tapi tak tau nak ikut garis panduan... dah dapat jawatan tak mau buat keja itu pun bukan salah MCA, GERAKAN dan DAP... hang pa sendiri yang pilih... buta kayu juga hang pa ni yang duk p pilih lahabau tu pasai pa?... pilih la orang betul2 berminat walaupun buat keja sukarela... padan muka hang pa.. habuan la chek oii.

Sudaratpothin70 said...

Ooo...!!! Memang sesuai hampa berdua paakai nama "LIDAHBERCABANG" DAN "ANAKKELI". Hampa ni ibarat jenis "LALANG YANG DITIUP ANGIN". Hampa berdua "menyalak macam anjing dok menyalak kat bukit, bukit x runtuh pun"..!!! Setakat hampa nak mengata/mengutuk orang memang syookkk..!! Hampa berdua ni bangsa kafir ka? "Lidahbercabang" ni bermaksud "semua yang hang sebut/cakap/tulis/taip x boleh pakai langsung. Macam biawak...!!! "ANAKKELI" pun sama juga, mata terbuka 24jam tapi buta perut, buta hati, buta mata dan yang paling2 buta adalah buta sejarah. Hampa dok bela anak bini selama 52 tahun merdeka termasuk mak,pak,tok,tokwan,toknek hampa perjuangan "BANGSA MELAYU" lah yang membolehkan hampa berdua senang nak cari makan. Tapi kalau hampa dok susah juga, bukan pasai orang lain, pasai hampa tu "PEMALAS, BALOK LIAT, XMAU BERUSAHA, NAK HARAP BANTUAN DAN SUBSIDI CEMEY SAJA". Tu lah hampa sakit hati dan sakit mata bila orang lebih sikit dari hampa. ZUZA naik pun dengan usaha dia sendiri, awat, dia ada pi minta tolong dengan hampa berdua ke? Jawap le....!!! Mangkuk hayun!!!

Anonymous said...

salam...sesunguhnya inilah salah satu sebab kena kalah ...pasai bab2 kecik pun hampa nak riuh rendah..aku terbayang kalau waktu pemilihan cemana hampa riuh nooo...sah puak2 umno ni mmg gila jawatan dan pangkat ..sama sendiri pun nak bergaduh pasai hal kecik...tp apa yang aku rasakan, dalam umno ni jenis manusia yang paling merbahaya adalah golongoan manusia yang suka menonjol time pemimpin ada..time tu dia la tergedik2...buat reje nakl menunjuk...dan satu lagi petanda dunia umno ni adalah elit...BILA ORANG HAD MAKAN TAK BERAPA NAK CUKUP....NAK MAIN GOF..kunun untuk mengelitkan diri mereka...percaya lah saudara had sekoq tu...kalau kaca walau disalut berkilo intan..ianya tetap kaca

pas said...

lalalalla aku sokong pendapat hang pasai main golf tu...la ni puak2 ajk pemuda semua pakat2 usung set golf sana sini...depa semua baru jadi ajk dah kalut nak main golf..mmg dalam ajk pemuda ramai yang nak elitkan diri mereka..yang pakai mercedes pun ada konon2 kontraktor besar...dan yang kurang mampu sikit pinjam set golf untuk buktikan depa dah elit..main golf, duk makan dihotel..tergedik2 ikut si zuza..dia takpa la ada kilang ..hampa had ajk kurap tu ada apa? takat tu saja ka hampa boleh tunjuk kemaih..caittt kalau camtu la gayanya sampai tua la hampa jadi mat jenin

AnakKeli said...

woi..woi..woi..hapa habaq lidahbercabang..hang memang kawan aku la....ni saudaratpothin hang cerita apa ni??aku tak kata pun aku susah..tak cukup makan..anak bini tak cukup belanja..aku bersyukur kehadrat Ilahi n percaya kesenangan negara hari ini adalah satu usaha @ kerja buat UMNO yg cukup baik..kemudahan yg aku kecapi hari ini aku yakin UMNO yg berusaha dapatkannya..dan perjuangan tok nenek aku dulu aku percaya untuk orang Melayu hari ini..dan perjuangan aku hari ini untuk menentukan masa depan anak Melayu akan datang..dan aku yakin sahabat ku LidahBercabang pasti setuju dengan ku.....yg hang dok merepet ni apa pasai..tak paham cerita ka??ZUZA tak sabit apa dengan cerita ni..sebelum dia masuk UMNO dia dah kaya.. hang mana tauuuu...yg aku n LidahBercabang katakan tentang AJK dia yg gila jawatan n ketegaq tak mau pakai baju rasmi Pemuda bengonggg..masa nak jawatan tergedik-gedik mai turun cwg..bila dah dapat jangan kata batang hidung..bulu hidung pun tarak..

AnakKeli said...

Alhamdulillah..aku syukur kehadrat Allah swt kerana memberi rahmat dan hidayah kepada semua AJK Pemuda UMNO Bhg A/S...sbb depa dah pandai main golf..dulu permainan tu di monopoli bangsa lain sekarang AJK pemuda UMNO pulak nak monopoli permainan tu kira bagui la tu..ada peningkatan dalam kehidupan..bila dah boleh main permainan tu nampak gayanya ekonomi depa pun bagui la..bila kewangan depa dah stabil baru senang nak jaga cwg..cayala AJK Pemuda..anonymous n pas bila lagi nak min golf???tak mampu ka??tak reti main ka??masih di takok lama ka?? patut la eja GOLF pun tak betuiiii...

Namront0791 said...

Sawadhikappp...aradhana n greenstar...!!! Aku amat tertarik nak bagitau kat hampa sikit2 kalau hampa xtau sejarah. Hampa nih buta sejarah ke? Atau hampa saja buat2 xtau ataupun xboleh terima kenyataan macam idola hampa tu DSAI ( spesis balun pungkuq) pasai tu hampa xpakai apa yang orang ramai tengah perkatakan sekarang. Hampa berdua nih patut dihantar mai dok ngan aku kat SIAM nih, baru hampa tau bertapa susahnya hidup bangsa Melayu THAI kat sini. Apa sumbangan yang DSAI bagi kat hampa berdua..??? Atau hampa dah bagi sumbangan PUNGKUQ KAT DIA..? Kalau setakat dok dapat maklumat dengar cerita mulut ke mulut, hampa xpayah dok sembang kat sini. Setakat pi dengar ceramah fitnah PAS/PKR, lepas tu mai dok gebang kat sini, buat malu je.? Dah berapa lama hampa kenai DSAI? Kalau setakat kenal nama dia saja jangan dok pulun xtentu hala. Tolong lah hampa sedaq wahai bangsaku, jangan lah terpedaya dengan perwatakan janggut tok alim tu, TOK GURU NIK AZIZ pun macam tu juga. Hampa patut ngaji betul2. Tok guru pun xleh nak ajar anak dia supaya jadi manusia baik. Tok Nik Aziz ingat dia dan ahli2 PAS dapat masuk syurga..!!! Piirah mabuk..!! Itulah manusia yang mula2 akan masuk NERAKA...!!! Bukan nak hina orang macam dia, tapi aku pun ada lah ngaji sikit2 kat pondok di SIAM nih... Astafirlah...halazim..a'uzubillah... Hampa nih Istifar banyak2. Mohon pada Yang Maha Kuasa supaya hampa berdua ni dan ahli2 PAS yang sesat mendapat hidayah dan petunjuk dari ALLAH Taa'la. Amin..!!!

Sudaratpothin70 said...

Khop Khun Kharp..AnakKeli...!!!
Dah banyak hari hang xmai? Hang pi mana? Kena H1N1 ke? Tup2 hari ini ada balik, ingat kan dah ehem....!! Hang marah sungguh no dengan GOLF, sampaikan spelling typing error pun hang nak tembak...!! Anonymous tu saja spell macam tu... nak buat macamana.. Hang pandai ka main golf? Aku xpernah ada atau main golf dulu, jadi K.D kat kelab golf biasa lah. La yang hang bengang sangat kat aku buat apa? Aku cuma bgtau saja. Aku pun xkenal ZUZA tu, dah hang tulis ZUZA, aku pun tulis juga sbb aku ada lah info sikit pasai ZUZA. Awat dia BOS hang ka? Eeh..ya ke depa tu KETEGAQ xmau pakai baju RESMI PEMUDA ? Pasai apa hang marah sangat kat depa tu? ZUZA xde komen pun kat sini..!!! awat hang pula yang jadi batu api dalam hal nih? Hang sepatutnya bgtau lah kat depa kalau hang dah nampak kesalahan depa, gentleman lah sikit baru ada uuumphhh..!! Hang boleh contact depa kalau ada apa2 xpuas hati, kalau macam nih, bila lah orang hampa nak maju.. sifat irihati, dengki, busuk hati, sakit hati, sakit jiwa pun ada juga kat hang nih, pasai tu hang marah.. lebih pada ZUZA pulak....!! Kalu hang nak tengok "BULU DEPA TU, PI DEKAT DEPA, JANGAN KATA BULU HIDUNG, BULU PUNGKUQ PUN DEPA BAGI TENGOK KALAU HANG DAN LIDAHBERCABANG NAK". Kah..kah..kah3000x.!!!

@are lock stuck@ said...

ish...ish hangpa ni....aku heran la....sama-sama bangsa pun hampa nak berkelahi...pasai baju lah...pasai golf la.....aku pun pening........yang PAS pun satu.....yang hg duk sakit hati kat depa nak main golf pasai pa.....suka depa la nak main natang apa pun aku rasa hang x leh main kot...pasai tu hang sakit hati...depa nak pakai mercedes pun hg sakit tang mana???? tu usaha depa....dah depa berjaya jgn la kita pi dok sakit hati....atau pun perut busuk...mcm ni la bangsa melayu....bila la nak maju.........pikiaq la sendiri...

AnakKeli said...

woi..woi..woi..@are lock stuck depa ni bukan Melayu...cakap Melayu bukan paham..hanya orang Melayu saja yg paham orang Melayu cakapppp...aku bukan marah pasai depa main golf..aku bangga..anak Melayu dah ramai pandai main permainan elit...hang mana tau..patut la hang bukan Melayu..siammmm.......

LonganAis UJ said...

kalu betul la apa tuduhan yg dikatakan ananymous n pas pasai depa dok gila main golf tu..aku rasa tu hak depa..depa nak main apa pun hampa gaduh apa..depa pi main pun bukan guna duit hampa..janji kerja pada keluarga n masyarakat depa buat..setahu aku depa tu bukannya lekeh sangat..loyer ada pegawai bank ada tokey kedai makan ada kontraktor ada tokey banner ada tokey ternakan ada tokey pertanian pun ada yg baru tubuh syarikat pun ada..kira ok la tu...aku rasa depa mampu dari segi kewangan..rindu la sama lu AnakKeli..

Anonymous said...

salam....sebenarnya aku tak dengki pun pasai depa main gof...tp kalau ikut resmi cina..depa hanya main gof bila duit ada satu dua juta lam bank....aku cuma nak stress kat sini itu konsep orang main gof...main bila dah kaya dan nak tambah kekayaan..aku cuma nak tanya anakeli duit dia lam ASB ada ka 100 ribu? 50 ribu? atau 10 ribu? kalau anakeli atau longanais ada banyak tu aku akan tambah bagi pree kat ampa sama nilai duit ampa tu...tp kalau takat pinjam set gof orang..pastu pakai lak mercedes 2 angka AKU HERANNN APA...takat tu ja ka erti perjuangan umno kat puak2 ni..malang sungguh!! lebih baik ampa dari buang masa jadi ajk umno kaa men gof kaa..baik ikut aku p menega di pasar malam..juai togeeii....satu lagi kena sedaq diri..kalau dalam gomen pangkat tara tu ..hanya loan gerek jaa boleh luluih (gumana nak p men gof nek gerek??)

Sudaratpothin70 said...

Ooo...ada lagi AnakKeli, aku ingatkan dah jalann....kena H1N1..!!! Baguih lah.!! Mana pi pulak Lidahbercabang... dia pulak ke kena H1N1?
Aiie...ada pula Mr@are lock stuck@ n Mr. LonganAis UJ pulakkk..? Apa makna "UJ" pula?..ehem2x.."ULUQ JUBUQ" ke..? He..he..he..jangan mare.!! Pasai GOLF tu.. kita tau depa ada duit pasai depa tauke besar,..!! Tau lah depa ada duit banyak, boleh tibai bola golf selalu..!! Macam yang "PAS" n "anonymuos" tulis tu. betui ke? Setakat baru buka Restoran "hidup segan, mati xmau", , "Ternak ikan keli", "Tauke Banner", " Pegawai Bank", hang xpayah nak habaq ler..!! Semua "TAUKE" NI" parfu n haprak je.. pegang batang GOLF pun x betul? Awat AnakKeli N LidahBercabang x highlight kat sini pun pasai main GOLF? ( GOLONGAN ORANG LEMAH FIKIRAN ) Depa ni dok "PEKENA" LOYER tu je, pasai nak berkawan ngan depa, kot2 2011 ada peluang lagi..!!! Aku dengar sama2 AJK PEMUDA pun ada GROUP, betui ke? Dengan group yang nak "monopos" depa dah kurang campur? Ehh..macam2 aku dengar? Tapi tentang xpakai baju pemuda hampa pulun tembak orang tanpa usul periksa...!! So, why mr anakKeli n mr LidahBercabang, change the topics? Please answer..!!! Or both of U2 is them..? We just want to know a true..!!

To Mr.BapakKeli,Mr.Anonymous,Mr.Pas,Mr.Greenstar, hows your oppeniances this issue? Thanks...

lidahbercabang said...

Hehe... Sudaratpothin70 ni upa-upanya bodoh... bila masa kita kutuk UMNO Malaysia atau UMNO Alor Setar?.. kita kutuk AJK Pemuda UMNO Alor Setar... bodoh sungguh dia ni.. Zuza tu kawan aku... aku bangga kejayaan dia... aku kutuk ni pasai nak tolong dia... bukan nak bunuh dia... beeegong...

AnakKeli said...

woi..woi..woi..lidahbercabang..budak sudaratpotin70 n anonymous memang bodoh..yg kita dok tembak ajk alor setaq sbb kita sayang kat zuza..depa mana tau persahabatan kita ngan zuza tu..bukan baru kenai...aku bukan nak megah diri la anonymousssss..takat 100 ribu lam bank pejam mata ja..aku saja tak mau cakap bab duit ni..ni sebelum budak2x ajk tu main..aku dah lama main golf tu..hang tanya aku hang tau main ka??bape handikap dah??.....
budak siam ni sorang lagi..biar pi la depa tokey baru pun..janji depa buat kerja sendiri untuk tambah pendapatan depa..tu la usaha orang Melayu..bukan macam hang siam perut hijau..

LonganAis UJ said...

amboi..amboi..amboi..tak syg mulut kot siam sorang ni??syok kata kat orang kena H1N1..aku mintak kena kat hang baru tau..kata-kata dari anakkeli n lidah bercabang aku rasa betuiii..depa buat teguran utk kebaikan org melayu terutama melayu umno..dari apa yg aku ikut selama ni,aku berbangga dng depa 2 org ni komen yg sepatutnya depa bagi...bukan macam ank siam ni asyik nk hentam org je..sedar la...

derebarkesihatan said...

askum..amboi2 hampa ni kalau bab nak kata kat orang sedap aihhh....tp aku nak hampa sedaq skit longanais,anaksiam,anoymousemikemouse dan lidah bercabang hampa cuba la berbincang bab had lebih penting skit...cemana nak satukan melayu kaa..atau cemana nak tolong rampas kedah balik kaaa..ni dak hampa duk kalut pasai golf laaa...orang tak pakai uniform laaa...orang nek reta mercedes laaa...pasai ada duit 100ribu laaa...tp yang aku tau..takat budak lubuk peringgi tu...bukan kata 100ribu...1000 lam poket la ni pun aku rasa takdak...jd toksah la duk cite bab tu...la ni pikiaq gumana nak jadi pemuda perkasa..dan pada aku teguran yang dibagi oleh anakeli takdak yang membina pun...cuma nak pejatuh orang jaaaaa..dia mungkin rasa dia terbaik bak kata ORANG TUA2...satu jari kita menunjuk kat orang..pat jari tunjuk kat kita noooo..askum.

Sudaratpothin70 said...

Kuang..kuang..kuanggg..!!! Salam bro n Sawatdhikhrappppp....mr.derebakesihatan..!! Baru jumpa ke blog niii...!!! Orang dah lengoh jari dah..hang baru mai mencelah..he.he.he..!!
Oooo...itu macam ka, mr.AnakKeli n mr.LidahBercabang...!! Member lama lah ngan ZUZA.. Why U2 xbgtau siang2..!! Dah banyak ke dapat PROJEK dari ZUZA..? Eh..eh.eh la hampa nak jadi ROBINHOOD lah pulak..!!! Utk mr.AnakKeli, kan aku dah tulis kat atas tu, aku xpernah main pun GOLF, setakat jadi KD Golf je...!!! Apa punya parfu hang ni..!! Jangan kata kayu/besi golf, bola golf pun xtentu boleh beli..!! Sebab aku bukan "KONTRAKTOR""TAUKE BANNER""TAUKE RESTORAN""TAUKE KOLAM IKAN KELI""TAUKE BODEK N AMPU" macam U2. Aku cuma "ahli muzik". Macam dailog "IBU MERTUAKU" lah pulak...he.he.he..!! Kata U2 member baik ZUZA, nak support ZUZA, U2 kata nak tolong..atau nak mimta tolonggggggggggggg...!! U2 ni bukan nak tolong macam tu, ni nak bagi mampuih..!! Benda kecik pun U2 perbesarkan..tolong ke macam tu..!! Kalau nak tolong patut masa tu, U2 pi hantar baju resmi pemuda kat AJK Pemuda yang xpakai baju resmi tu baru betui nak tolong ZUZA.. Apa2 pun aku nak ucap thanks kepada U2 nih, pasai dah nampak sedikit perubahan dan harap2 dah sembuh dari demam H1N1 tu..he..he..he..!! Hampa pi lah tibai bola golf banyak2 kut2 boleh lawan TIGER WOOD.....MALAYSIA DAHHHH.... Walau macamana sekali pun, anakKeli hang jangan lah tembak orang xtentu, walau hang x sebut nama depa yang xpakai baju pemuda, gambar depa ada kat sini, aku pun dah kenal gambar depa2 yang xpakai baju pemuda.. apa kata hang pi jumpa depa, tanya kenapa,pasai apa xpakai baju pemuda? Xpuashati tang mana kat depa? Baru lelaki namanya..!!! He.he.he!!!

Aradhana said...

Namront0791: Hang bagi la hujah hang... apa hang ingat hang sorang ja ka penah pi Thai tu.... orang macam hanga ni tak boleh ada perbincangan bodek hang tiga empat bakui hang suka la...

Kopi O Caw: aku rasa pasal DEB terutama IMF ni aku malas nak jawab pasal kalau jawab kena muka hangpa nanti kata aku sokong melulu la apa la. Soal IMF DSAI jawab dalam Parlimen berejam takda sorang pun MP BN dapat dan Berani Jawab sepatah pun takdak (ada pun Fuad Zarkashi/ topik lain yang makan diri)... yang ada tukang salak.
Dan aku rasa kalau presiden Hangpa La NI Anwar Ibrahim tu... mesti hang sokong dan kata baguih macam hangpa sokong minyak naik (Pak Lah) dulu dan banyak lagi....sapa melulu. Cit Porah.

Bin Shahab: Aku tabik hang, sebab dalam banyak blog yang aku masuk hang agak rasional bila jawab. Menunjukkan hang rasional dalam menyokong Umno bukan membuta tuli. Soal tanah rezab dan raja-raja melayu aku akan bincang sekarang ni agak sibuk.

pada semua (kecuali Bin Shahab) jelas la hangpa takdak hujah dan kurang pengetahuan pasal Parti Hangpa sendiri (kebanyakan pemuda sekarang ni)
Sedar lah pengkhianat adalah hangpa sendiri yang tak mengundi dan protes calon parti sendiri sebab calon hangpa atau hangpa tak dapat tempat. Aku walaupun menyokong kenyataan DSAI tetapi dari segi prinsip undi aku tak pernah lari dari Umno sejak 3 PRU dulu... tapi memandang semakin serabut orang jenis hangpa ni tak tau la akan datang tak sedar lagi... Presiden ja a yang duk sorang pecah kepala hangpa punya cita sama la jugak....

starman hutch said...

Tahniah dan terima kepada semua bloggers yang masuk dalam blog ini..harap lebih banyak komen yang membina dan memberi manfaat kepada semua...kita sedia menerima teguran..jangan terlalu banyak memaki hamun sehingga hilang idea yang nak dibincangkan...tq

AnakKeli said...

woi..woi..woi..derebakesihatan mana plak ni??? dok tak dok timbui..bagui la tu..dia syok la tu...duit poket aku hang tau mana..aku ada duit ka takdak ka aku tak penah p mintak kat orang..bab pakaian memang kena tegas..aku cukup pantang..sbb org lain boleh pakai..aku nak p tegur aku bukan AJk..aku cuma boleh cerita ja dalam ni n bg tau sikit2x kt zuza tu je la...tp ada yg terasa pasai pa??aku tau dah sapa dia..he..he..he..ada yg marah sangat pasai baju tu sbb dia la ajk yg tak pernah pakai..ha..ha.ha.aku boleh buktikan...tak pasai2x budak lubuk peringgi tu kena..dia mana tau apa ni cerita..hampa sama2x hampa pun hampa taruh...walaupun dia meniaga keli..aku aku..dia dia...hang mana tauuuu...

LonganAis UJ said...

hallo mamakkkkk...gua tau lu sapa??????insurans banyak laku ini hari?????....

tarikNyawaaaa said...

assalammmmualaikummmmm...bloggers2x yg dirahmati sekeliannn...Uall sebenaqnya dah sesat ni..berilah komen yg membina,yg membantu yg mana akan menjayakan satu2x misi @ tujuan...ni dak Uall sama2x Uall dok kata kat satu sama lain..ini bukan komen namanya..ini nak menjatuhkan martabat seseorang khususnya orang Islam..kita sama2x Islam mana boleh kata kat orang g bukan2x..ingat la Allah sentiasa melihat apa yg Uall buatttt...kepada yg empunya blog ni padam la sengketa2x tu..buka buku baru..mudah2xan Uall insaf & baik2x la semula..meh kita pikiaq nak rampas balik kedah.....amin....

ejenInsuRaNS said...

tarikNyawaaaaa......kalau dah gagak..gagak je la...kalau dah mamak..mamak je laaaaaa....org kg dah tauuuuuu...

namront0791 said...

Sawatdikharppppp...bro2 yang hensem n budiman...makin panas niiih..he..he..he..kah..kah..kah..3jutax. Hah.. derebakesihatan jawap jangan xjawap..!! AnakKeli dah lega dari demam H1N1 tu...!! Buat bro Aradhana, lu apsal cete gi sampai Thai pulak? Pi sana apa bikin, "main pingpong ke"? Aiiya..lu kaki jalan sana punya orang..!! Lu mau bodek gua berapa banyak bakui pun, gua xcair punya...!! Gua bukan "DATO BANDAR" disana..xboleh kautim punya. Lu mau bincang projek apa dengan gua??? Kalau lu mau tau pasai lu punya IDOLA, DSAI ALJUBURI, nih gua nak cerita kat lu...lu baca baik2. Masa DSAI jadi no.2 dulu, no.1 bagi peluang dia tadbir negara ni sat, tapi dia dah nak lelong negaraku tercinta kat US tu... tanpa pengetahuan dan kebenaran no.1 tetapi nasib baik no.1 dapat maklumat so no.1 panggil no.2 nih supaya bagi penjelasan. No.2 jawap nak selamatkan NEGARAKU akibat krisis/kegawatan ekonomi. So no.1 kata kat dia xperlu pinjam IMF, ( masa tu no.2 adalah Presiden IMF Asia)kita ada jalan lain untuk selesai. No.2 cabar no.1, kalau no.1 boleh selesaikan masalah ini, no.2 akan letak jawatan dan no.1 minta no.2 buktikan dengan hitam putih. So dengan kepintaran no.1, langkah 1 adalah mengikat mata wang, langkah 2 menarik balik matawang RM1000 n RM500 yang ada kat luar negara dalam tempoh 1 bulan dapat kumpul sebanyak lebih kurang RM29 bilion. Selepas 1 tahun nilai RM1000 n RM500 tidak sah laku. Semua projek MEGA diteruskan. Maka dengan kehendak Yang Maha Kuasa, selamat lah NEGARAKU menjadi penghutang kepada IMF dan dengan cabaran yang no.2 berikan kepada no.1 itu telah menjerat lehernya (no.2) sendiri. Lepas tu no.2 xmau pulak letak jawatan... hang tau kah wahai BRO ARADHANA ? Hang nak lagi ke info2 macam ni..? LonganAis UJ (Uloq Jubur)..lu macam nujum pak belalang pulak..! Lu main tembak2 je.? Xpasai2 ejen insuran pulak kena...kacau macam nih..!! Khorp Chaiii.....Sawatdhikharp..!!

shajahan said...

salam,selama ini saya ikut perkembangan blog ni,setakat hari ini blom ada komen yang membina cuma mengata mengeji dan menghina.dan itu adalah keja-keja yg menyeronokan, saya perlu tampil sebab saya adalah salah seorang ajk yg tidak pakai bj rasmi pemuda pada hari tu..saya ada seribu alasan untuk itu tapi tak perlu saya jelaskan pada tuan-tuan.. itu hak saya dan tak termaktub pun dalam perlembagaan UMNO..pertama saya ucap jutaan terima kasih kepada insan2 yang telah sumbang baju-baju tersebut,kalau sekadar mengukur komitment ajk dengan pakaian satu falsafah yang dangkal dan menjelekkan juga menunjukkan betapa kita ketinggalan dalam berpolitik...kami org yag berkerja sendiri kami mengorbankan begitu byk masa dan tenaga antara perniagaan dan pemuda tapi tak pernah minta disanjung cukuplah kalau tak dimalukan secara terbuka dalam forum seperti ini,saya minta la kalau nak tegur,gunalah cara berhemah,datang trus jumpa dan bisiklah kesalahan kami,kami bukan hipokrit untuk berlindung disebalik nama samaran..untuk ape dipilih ajk yag ramai?supaya dapat berganding bahu dan tlg menolong antara satu sama lain dalam menutup ruang2 kosong yg mungkin ada disebabkan komitmen ajk2 kepada keluarga,kerjaya dan lain2..saya juga hendak tanya kenapa benda2 baik dilakukan ajk tak diketengahkan? byk lagi perkara-perkara baik yang dilakukan ajk pemuda baik di peringkat bahagian mahupun cawangan yang tidak ditonjolkan publisiti..saya tak tau tentang kes main GOLF ni sebab saya mmg tak amik peduli hal2 peribadi AJK,tapi jd kecoh pulak kat cni.biarlah itu hak msg2,mcm tu juga bab pakaian pemuda ni,klu ajk tak pakai pasti ada alasan pada dia, tak payah org lain nak sibuk2..sebab org berkerja sendiri mcm kami, untuk menyara keluarga kami juga perlu berurusan dengan bukan ahli UMNO dan penyokong pembangkang..kdg2 kala kami terpaksa bergegas ke program pemuda dari mesyuarat syarikat,oleh itu jgn menuduh tanpa usul periksa..wassalam

tarikNyawa said...

tarikNyawaaa simpati la plakkk..tapi sapa yg makan cabai dia yg terasa.....he..he..he..komen yg membina pulak lepas ni..meluatdah dok dengar Ull dok berkelahi....

AnakKeli said...

sedap namatu tarikNyawa..mana dapat..aku ucap tq la sbb bagi nasihat yg berguna..takpa nanti aku bagi hujah2x yg baik2x..kah..kah..kah..

derebarkesihatan said...

askum....sebenarnya aku pun terasa juga kita ni asyik bergaduh dalam blog ni ja..tp apa yang aku nak ceritakan kat sini..sikap dalam ajk pemuda sendiri yang cuba nak menonjolkan diri, dengan pejatuh ajk lain...apa pekdah yang umno dapat? takdakkk !!!cuma kredit untuk mereka suka mencari salah dan silap orang..tp pernah kah orang yang duk komen tu sedaq bahawa tindak tanduk dia sendiri yang menjengkelkan pemandangan orang..bodek dan tergedik2 ..tp seperti biasalah dia takkan mengaku bahwa dia yang tergedik2...yang salah sapa? ORANG LAIN JUGA..dia semua betui..dan sebenarnya aku takda masalah dengan sapa2 pun...tp wahai yang empunya diri..yang rasa dia tu MR PERFECT...manusia ni tak lepas dari salah dan silap...jangan la kita meludah kelangit...walau tak ngaku ajk pun...semua orang kenai ...ampa pun mungkin kenai aku jugak..tp aku tak kisah laa..apa aku cakap ni untuk kebaikan kita bersama...jd mulai sekarang ni sebagai ajk...aku ngaku ni aku ajk..mai la kita sama2 bantu zuza..bantu datuk dan yang penting bantu ekonomi korga kita sendiri...baru kita boleh tolong cawangan,ahli pemuda kita..semua tu minta ditolong...tak kisah la ..apa yang kita buat..juai insuran kaa..juai anai-anai ka,bela ikan keli kaa,hatta toke kedai makan kaaa banner ka..kalau kita tak menega gan kenkawan...sapa nak tolong menega kita? musuh umno nak tolong?pas nak tolong kita? aku boleh kata pelaq laa kat depa...jadi harapan aku lepas ni..apa kata kita guna nick masing2..berbincang...ni lah medan kita? kita tak boleh semuka hari2..jd sapa yang ada idea..luahkan kat sini..hari ni..esok kalau aku ada masa aku lak bagi cadangan atau komen....bersatu kita teguh..jd pada sapa2 yang terasa terkasarnya bahsa..aku minta maaf ja..tp aku pun baru ja masuk blog ni..baru pat komen ja aku antar..sebelum kita terguris lebih jauh...kita guna nama sendiri jaa...dan nama aku...jeng jeng..jeng..jeng...merenam joker hei

KP Alor Merah said...

assalamualaikum...pertama-tamanya tahniah untuk umno alor setar kerana merealisasikan impian untuk mempunyai blog sendiri....alhamdullilah hari ni kita dah mempunyai ruang untuk kita bertukar fikiran, memberi komen ataupun aduan kepada ketua masing-masing samada pada peringkat cawangan ataupun pemimpin bahagian...saya amat menyeru supaya medan ini digunakan sebaiknya oleh AJK ataupun AHLI CAWANGAN yang mana tak berpuashati atau mempunyai cadangan untuk dilakukan ..seperti insan lain..saya juga tak lepas dari melakukan pelbagai kesilapan, cuma harapan saya komenatau kritikan yang bakal saudara berikan terhadap saya sendiri..atau boss kita zuza..adalah komen atau kritikan yang membina...insyaalah kita akan cuba memperbaiki segala kesilapan dan kekurangan kita...sehingga kita berjumpa lagi saya mohon jutaan kemaafan andainya selama saya berada dalam AJK PEMUDA..ada yang menguris hati sesapa....assalamualaikum.

ShunLubuk said...

assalamualaikum..Ahlan Wasahlan..kepada blogger2xyg masih setia dlm blog ni saya ucapkan terima kasih banyak-banyak..walaupun banyak komen MEMAKU AJK Pmuda Alor Setar..Saya salah sorang AJK Pmuda A/S..bila saya baca komen-komen ni rupanya Pmuda A/S menjadi perhatian segelintir individu dan segelintir kumpulan..Alhamdulilah perhatian dan kutukan inilah yg akan memberi lebih semangat kepada kami AJK Pmuda A/S menjalankan tugas dengan lebih berani..kepada kekanda shah kita anggap la kutukan ini sebagai satu adat kehidupan..manusia mana boleh lari dari kata mengata kat orang lain.. Kita sebagai AJK Pmuda A/S kita kena pertahan organisasi dan adik beradik kita dalam AJK.. Kami AJK Pmuda A/S akan melaksanakan amanah yg diberikan sebaik mugkin..kamilah yg akan mencorakan Pmuda A/S..kalau kami corak negativ..negativ la jadinya..kalau positif yg kami rangkakan positiv la dia..apa pun akan yg terbaik kami laksanakan..kepada kekanda dan adinda dalam AJK Pmuda A/S sekelian..percaya la..kutukan yg kita terima hari ini akan menjadi pujian suatu hari nantiiiii..keakraban kita akan memberi kekuatan pada Pmuda A/S.. Wassalam......

AnakKeli said...

PUAK NI DOK MERINTIH MELALOK LA PULAK..INGATKAN AJK PEMUDA ALORSETAQ TAK TAU GUNA KOMPUTER..RUPANYA PANDAI PUN..JAWAB PUN HAMPA NO..SAMPAI NAIK LENGOH KAMI DOK TUTUH HAMPA..ADA JUGAK YANG BERANI BALAS NO..KUAT SANGAT DAH KA HAMPA NI...????????????KALAU CAKAP TAK SERUPA BIKIN TAK GUNA...

tarikNyawa said...

hang ni satu la anakkeli...tak abih-abih nak cari gaduh ngan orang..apa yg hang meluat sangat kat depa??hang dulu nak jadi ajk tak dapat kot..@ bertanding kalah @ zuza tak mau bawa hang..tiba-tiba ajk yg dilantik pun bukan hang..tu yg hang marah sangat kat depa kot..aku rasa aku kenai hang sapa...sudah-sudah la....banyak akai sangat dulu..cakap pun pandai..

Sudaratphotin70 said...

SSSSsawatdhikarppppp....!!!
Amboi...anakKeli, hang xpuas hati sungguh no kat depa tu (AJK PEMUDA). Ihsss...aku pun agak2 confuse dgn anakKeli seekor ni...!!! Bro tarikNyawa, aku setuju ngan hang, anakKeli ni mesti dah tentu salah seorang yang "TERKECUNDANG" masa pertandingan merebut kerusi AJK PEMUDA ALOR SETAR tempoh hari.. aku ada lah dengar pasai2 tu...!!! Itu pasal lah anakKeli ni xhabis lagi, siap gempaq AJK PEMUDA pula" KUAT SANGAT DAH KA HAMPA NI....??" hai bunyi lain macam je ayat tu..!!
aku ingat nak kena pakai umpan "CACINGGGGG.." kot2 baru anakKeli ni slow down..!! Harap biji mata je, terbeliak tapi xtau apa pun...!! Baik hang guna nickname "CACINGGGGGG..." lagi sesuai...kah..kah..kah.3jutax..!! ShunLubuk, KP Alormerah dan tarikNyawa tolong hantaq gambaq anakKeli mai, aku nak buat ubat bagi sikit, bagi buncit perut anakKeli dengan cacinggg.....!!! Kuang...3x!!!

ShunLubuk said...

Assalamualaikum...sempena bulan baik ini saya ingin mengambil kesempatan bagi diri, keluarga & rakan-rakan dalam AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bhg A/S mengucapkan selamat berpuasa pada muslimin & muslimat..mudah-mudahan kita mendapat keberkatan dari AllahSWT.."Perkataan yg baik adalah ALLAH,Lagu yg merdu adalah AZAN,Novel yg terbaik adalah AL-QURAN,Senaman yg baik adalah SOLAT & Diet yg mujarab adalah BERPUASA..Selamat Menyambul Bulan Ramadhan & Selamat Berpuasa"

tarikNyawaaaa said...

pi mana dah anakkeli ni...ooo bulan puasa kena tangkap la kot...@ orang dah dapat tau hang sapa..dengar umpan Cacingggg ja hang dah takut... takut di kenali ke.....@ dah terasa tergugat...he..he..he..

Sudaratpothin70 said...

SSawatdhikhaaaa....!!!
Salam Ramadhan El Mubarakh....buat semua abang2 hensem kat sini..adik xposa hari mula ni pasai "JEPUN MENYERANG PULAK"..so khin khaw ler tengahari ni..!!! Abang tarikNyawaaaa, adik baru mintak gambar anakKeli jer, nak buat ubat sikit...tapi belum buat lagi, pasai xdpt gambaq anakKeli..!! Banyak makan "CACINGGGGG" kot, dah kenyang sampai perut buncit xleh nak nyawa..!!! Kuang..kuang..kuang!!! abang tarikNyawaaaa... adik nih boleh ke jadi"BOMOH SIAM"..?? Berubat anakKeli boleh le, kalau "derebakesihatan","bapakKeli","ShunLubuk","lidahBercabang""anonymoussss","KP Alor Merah" adik xboleh pasai depa pakai bomoh lagi kuat dari adik nih....!!! Kuang3x...!!!

shajahan said...

Ketua Pemuda,N.Ketua Pemuda,Rakan2 AJK Pemuda Alor Setar,AJK dan Ahli Pemuda Cawangan Bt 1 Lebuhraya serta seluruh ahli-ahli Pemuda Bahagian Alor Setar

Selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadan Al Mubarak. Semoga amalan-amalan kita diterima dan dirahmati ALLAH S.W.T.

*Redio-Bughook* said...

Salamzzzzz... Tahniah kpd semua Blogger yg mana telah banyak memberi pendapat yg membina dan pendapat yg merana dan mcm2 lagi... disini kita dapat lihat bahawa isu-isu berkaitan pemuda amat di beri perhatian...head count blog ni meningkat mendadak adalah disebabkan oleh pemuda... TAHNIAH... nanti kita cari isu lain pulak berkaitan Pemuda UMNO Bahagian Alor Star

Anonymous said...

Rooney

Salam.... amboi dari atas sedap hangpa dok kata kt orang... nak habaq bagi yang main gof ni org yang tau main ja.teringin nak main pi la.dok kutok buat pa.Depa tak ajak kot.?. pinjam ka beli ka sewa ka depa punya pasai...tibai dgn iron 7 baru tau.hangpa ingat senang ka org nk bagi main dalam tu... nak tibai pun ada seni... kalau nak tibai org tak payah seni. ikan keli pun dia sengat ja. Pasai baju UMNO..yg bagi baju pi palam logo pun ada. walau mcmana pun tahniah AJK pemuda anda setia dgn UMNO kira baju ada logo UMNO tu kira pemuda berani la....tapi yg kalah dlm pemilihan hari tu ada yg dok tutoh dlm ni pun ada. Jgn macam tu ,Allah SWT dah tetap dah sapa yg layak dan diberi mandat harus bekerja.Yg dok diluaq tolong perbetoi di dalam dan sebaliknya.
Melayu mudah lupa.Yang kalah ari tu bukanya kalah tapi tak terpilih.ZUZA dh jadi Ketua la ni ikut la... masa pemilihan dulu boleh awat la ni x bleh? Politik harus matang.jgn tutoh ikut dan.bab peribadi sms sama2 hangpa sudah la.melarat sampai dlm blog ni pasai pa.. nampak sangat kentot busok...sebab perut busok dengki kt orang. Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara. dan 3 perkara(Rezki,Mati,Jodoh) jangan sapa dok pi pandai2 atoq. yang tu keja ALLAH SWT. Menatang apa pun yang dok tutoh ni keli ka cacin ka kambin ka lembu ka jgn dok begadoh... pemuda kena matang.marah pun simpan skit.

AnakKeli said...

apa la hampa ni..kita kena ada yg sokong n bangkang..kalau nak maju jangan asyik dok yes bosss..ya bosss..bosss..tq bosss..stady bosss..caya la bosss..nampak sangat tergedik-gedik..bila ada orang taruh hampa..melenting tak mau-mau..sedaq la sikit...

@Are Lock Stuck@ said...

salam.....tahniah dulu aku ucapkan walaupun page ni duk kat tepi dia masih "hot" lagi.hehehe...hit komen dasyat meningkat hingga 57 campur aku 58 la...hehehehehe....rooney betoi ka yang kalah waktu pemilihan tu pun duk tutuh gak....??? patut la BN kalah bukan nak berkerjasama balik tp pakat lawan tutuh haa elok....la....aku rasakan nasihat camna pun x jalan dah org jenis ni....bak kata pepatah la....."Sedangkan Mulut Tempayan Pun Tak Dapat Ditutup Inikan Pula Menaip"....betoi dak...pikiaq la sendiri......buluh dah!!! bukan rebung!!! lg nak kena ajar.....salam. selamat berposa noooo............

Anonymous said...

salam....BN KALAH LAGI!!!!...Buat rakan-rakan semua,mungkin yang kalah tu bukan DM kita,bukan juga kita kenai pun calon tu,kalau dia menang pun, kita bukan dapat apa..jd mai la kita pakat2 cari kesalahan orang lain..pakat cari orang tu pi main golf gan sapa,dia tu naik mercedes kala apa?
Apa nak jadi dengan kita? Tak habis lagi ka kita bersuka...negeri dah dapat kat orang, kita masih nak cari pasaipa dia tak pakai baju pemuda??adakah kita ni BODOH atau buat-buat BODOH,bukan mudah untuk kita dapatkan negeri KEDAH tercinta dari puak pembangkang...semakin hari makin banyak jiwa yang tertawan dengan depa...sedangkankan kita mengintai peluang nak pelece sana...gedik sini..mana orang nak hormatkan kita,nak tengok UMNO pun rasa depa dah meluat..bukan pasai UMNO, tp pasai kita...