Sunday, August 9, 2009

PROGRAM PEMILIHAN ASKAR WATANIAH...
















Hampir 100 belia dan beliawanis hadir dalam program pemilihan Askar Wataniah yang dianjurkan oleh Pemuda Umno Bahagian Alor Setar, 9 Julai lalu.

Hujan lebat yang turun sejak awal pagi tidak melunturkan semangat mereka untuk menjayakan program dan menyatakan sokongan terhadap program Satu Parlimen Satu Wataniah yang dilancarkan oleh Naib Presiden Umno merangkap Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini.

Exco Pemuda Malaysia merangkap Setiusaha Politik TPM, Shahril Jamaludin hadir utuk merasmikan program berkenaan yang disifatkannya sebagai program terbaik untuk melatih golongan belia supaya mempunyai jati diri dan disiplin yang tinggi.

Beliau berkata, Pemuda perlu terus aktif melaksanakan pelbagai program yang dapat menarik minat golongan muda mendekati Umno.

Hadir sama ialah Ketua Bahagian Umno Alor Setar, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah, Ketua Pemuda Alor Setar, Zubir Zabidi dan pimpinan tertinggi sayap Umno Bahagian Alor Setar.

11 comments:

maizatulmiza said...

Dengan segala hormatnya, merujuk kepada perkara diatas.

Untuk makluman pihak Tuan/Puan, Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Alor Setar akan menganjurkan Program Membina Kerjaya dengan kerjasama Jabatan Sumber Manusia bersama Haji Samuri Satay Kajang selama 3 bulan bagi membina kerjaya sebagai Penyelia Kilang dan Penyelia Kedai. Dengan ini kami menjemput semua yang berminat bagi menyertai program ini yang akan diadakan seperti ketetapan berikut :-


TARIKH : 14hb Ogos 2009 (Jumaat)
JAM : 9.00 pagi - 12.00 tengahari
TEMPAT : Pusat Khidmat DUN Bakar Bata, Mergong

Syarat-syarat :-
* Tidak mempunyai sebarang pekerjaan
* Perempuan dan lelaki
* Boleh membaca dan mengira
* Umur antara 18 hingga 40 tahun
* Sihat Tubuh Badan

Faedah :-
** Elaun bulanan semasa berkursus sebanyak RM700.00
** Penginapan semasa berkursus disediakan
** Makan dan minum disediakan
**B erpeluang memiliki pekerjaan tetap

:: Sila Bawa bersama semasa TEMUDUGA ::
1. Salinan kad pengenalan
2. Salinan sijil akademik
3. Berpakaian kemas


Kepada sesiapa yang berminat, bolehlah menghadiri temuduga yang akan diadakan ini.

Sekian, terima kasih.


"Generasi Wanita Prihatin ~ Prihatin Berilmu"

AnakKeli said...

aku boleh kata program ni memang berjaya.. tabit spring utk Pemuda Melayu UMNO Bhg A/S n UMNO Bhg A/S..tentang penyerahan memorandum aku sokong sangat-sangat..memang hampa berani.. sekarang dah jadi ikutan kat Bahagian-bahagian lain..ni la perubahannn...aku pun dak syok nak jadi ahli UMNO..macam mana??Kenapa PAS masih berdiam diri??dok pikiaq apa lagi.. keluar PR..baru jantannn Melayu..

*budak mergong* said...

tahniah...aku ucapkan kepada seluruh pemuda umno bahagian alor setar....kerana telah berjaya mengadakan program tersebut...dan aku berharap program seperti ini dapat berjalan lg...dimasa akan datang....dan aku sendiri pun ada waktu tu...walaupun dalam keadaan hujan lebat mereka berjaya juga menganjurkan program tersebut....inilah yang diKAtakan semangat perjuangan bangsa melayu...HIDUP PEMUDA ALOR SETAR.....HIDUP BANGSA MELAYU......

*Redio-Bughook* said...

Inilah yg menjadi harapan kepada anak melayu supaya bangkit untuk terus berjuang menabur bakti tanpa mengira masa dan tenaga... sesungguhnya cinaaaa dah mula mengamcam org melayu dan agama islam... marilah semua kwn2 kita masuk WATANIAH... bukan apa nak ambik senapang ja (standby dirumah) beda nak tembak BANGSA KAPAIAQ yg mulut depa cukup kurang ajaq... apa tunggu lagi org PAS khususnya Pemuda PAS jgn hang pa suka ka cina dok pemain hukum islam... Ayuh Pemuda PAS jom masuk WATANIAH pastu masuk UMNO yg mana perjuangannya untuk org melayu yg berlandaskan islam.

lidahbercabang said...

Salam.. hujan satu rahmat untuk Pemuda UMNO Alor Setar 2, kerja baik bulan baik pasti ada ganjaranya... askar wataniah pun satu kerjaya baik dan penting untuk negara.. dalam Islam tentera satu perkara utama yang Rasullah titik berat. Rasullah sentiasa bersama pemuda yang sanggup berjuang di medan perang.. alhamdulillah harap2 Allah terima dan memberkati usaha murni Pemuda UMNO aLor Setaq... Tahniah la kat Zuza walaupun dia tak penah bagi aku free produk keluaran syarikatnya... aku bangga kerana dia Melayu yang berjaya dalam dunia perniagaan walaupun sebahagian daripada bahannya adalah BELACAN... Guntur dengan Solarnya... jangan duk bercakap saja... buat itu buat ini, kena banyak jadi dari x jadi... nanti lama-lama orang boring... Bila pemimpim tertinggi (PM)dapat laporan tentang kita dengan rakyat terumbang-ambing.. DUN Alor Mengkudu tu dalam mimpi saja lah...

greenstar said...

aku cuma nak tanya, ajk pemuda Bahagian Alor Setar isi tak borang Wataniah 2..jangan surug orang aje..kita sendiri tak masuk...ramai dok kata, banyak yang menyemat aje...berlakon lebih..(realiti)..hari 2 ramai yang tak datang...ramai peserta daripada ajk..pi mana habis..masa buat bantahan pun cuma ciput je yang mai...takut hujan ke..
Itu belum perang lagi..lu fikirlah sendiri..hehe

lidahbercabang said...

SAlaM... Bukan depa sengaya tak mau mai, depa ada keja p cari rezeki nak bela anak bini, keja dengan UMNO suka rela... bukan ada gaji... elaun kehadiran pun tak ratt... anak bini di umah nak makan apa?... lain la yang atas-atas tu depa semua dan senang... boleh la sembang besar

6330 said...

woi greenstar...ang pandai ckap ja...ang masuk ka!!!!!!!!!!!!

lidahbercabang said...

Hehe... dia (greenstar) tak paham la tu.. orang dah tolong usaha atur peluang untuk anak-anak bangsa dari duk meraba sendiri, bersyukur dan terima kasih la sama. Tahniah la kat Pemuda dan UMNO Bhg Alor Setaq...

ANAI-ANAI said...

salam...pertama-tamanya tahniah buat bos kerana berjaya menganjurkan program yang berguna untuk pemuda..tp sayang aku tak dapat ikut serta majlis tu kerana terpaksa kerja di obesea..
kalau ada lagi program macam tu dalam masa terdekat ni saheh aku masuk..rela kaa..wataniah kaa..atau polih fellda kaa mesti aku join..cuma harapan aku jangan la dituding jari pada kami yang tak dapat hadir ...kami ada masalah tersendiri..babai

6330 said...

stedy r anai-anai!!!!!!!!!!!!!cmni la anak melayu...