Sunday, August 16, 2009

JENTERA UMNO KEDAH BANTU PILIHAN RAYA PERMATANG PASIR...

Umno Kedah akan menghantar seramai 80 petugas tetap bagi membantu kempen Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN)Permatang Pasir 25 Ogos ini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, kumpulan petugas berkenaan mula sudah berada di untuk penamaaan calon hari ini.

Beliau berkata, jumlah yang dihantar itu adalah mengikut jumlah yang dikehendaki oleh ibu pejabat parti untuk kempen pilihan raya di situ.

Katanya, semua jentera parti termasuk kompenan BN negeri akan diminta untuk menghantar petugas bagi membantu kempen calon BN di Permatang Pasir.

Ketua Bahagian Umno Alor Setar itu berkata jarak yang dekat dengan memberi kelebihan kepada jentere parti untuk berulang alik ke situ.

"Kita sudah mengarahkan beberapa bahagian yang berhampiran dengan Permatang Pasir untuk menghantar anggota untuk proses penamaan calon pada hari,

"Kita yakin pendekatan dan strategi kempen pada pilihan raya di Manek Urai bulan lalu mampu menawan keyakinan pengundi terutama pengundi muda di Permatang Pasir.

"Walaupun dianggap sebagai kubu kuat pembangkang, pendekatan mengunjungi rumah ke rumah dan sentuhan peribadi calon akan memberi kelebihan kepada BN," katanya dalam sidang media selepas majlis penyampaian cek faedah di Wisma Perkeso, di sini.

Ahmad Bashah berkata, pergolakan yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor membuka mata rakyat dan keadaan itu memberi kelebihan kepada BN.

Menurutnya, pemilihan Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh, Rohaizat Othman,38, sebagai calon BN amat sesuai dalam usaha menarik minat golongan muda untuk keluar mengundi dan seterusnya memberi kemenangan kepada BN.

Beliau berharap pengundi di situ membuat keputusan bijak dan menterjemahkan pada hari mengundi nanti.

6 comments:

lidahbercabang said...

Semangat Dato, ni bulu roma dah terpacak habis satu badan... boleh menang ka kita?.. kawan tu (lawan BN)dengar kata dah empat kali bertanding tapi kalah jugak.. ni percubaan kali ke lima.. tak cukup lagi ka duk kalah sokmo...

Anonymous said...

dato' janganlupa lepas PRK Permatang Pasir ni tengok cawangan alor merah pula. mentangx la alor merah terbahagi 2... satu dun bakar bata satu dun anak bukit. janganlupa no. orang alor merah dok tunggu dato jumpa depa.Tu yg saya dengar kat kedai kopi.

lidahbercabang said...

Haha... aku setuju saranan Anonymous supaya Dato Paduka Ahmad Bashah jengok-jengoklah sama Alor Merah, sebangai pemimpin kenalah kita melawat dan berjumpa dengan orang ramai lebih-lebih lagi di dalam kawasan... kalau Dato tak sempat banyak sangat aturcara, hantarlah mana-mana wakil dalam bahagian yang duk ada... jangan hampa harapan penduduk walaupun bilanganya sedikit, tapi mereka ikhlas.

lidahbercabang said...

Masyaallah... Nik Aziz sanggup memutar belitkan kenyataan bahawa orang UMNO tak masuk syurga. Kalau macam tu orang PAS pun sama la tak masuk syurga. Lidahbercabang pun pernah belajar tentang Islam. Lidahbercabang setuju dengan kenyataan Mufti Perak bahawa tak ada pun dalam Quran dan hadis seseorang itu kalau nak masuk syurga kena menyertai parti PAS.. haha.. Sebaliknya yang layak masuk syurga hanyalah orang-orang beriman dan bertakwa saja itu dengan dengan rahmat Allah... kalau mcm tu orang UMNO pun ramai yang beriman dan bertakwa kepada ALLAH subhanahuwataala... Semoga mereka mendapat rahmah dari Allah (masuk syurga) termasuklah orang-orang PAS yang berima dan bertakwa... Ingat Nik Aziz janganlah duk hukum orang sana sini kerana kepentingan politik... beriman biarlah dengan semua ayat Allah (Al-Quran)... bukan separuh-separuh, mana yang kita suka kita beriman, mana yang kita tak suka kita tak beriman... binasa Islam namanya tu. Bab hukum menghukum.. Allah melarang kita bermain dengan tali hukum. Allah kata timbangan di dunia ni tak sama seperti timbangan yang ada dalam tanganku (Allah)... Nik Aziz dengan Allah sapa besar?... tolong habak mai sat.. kalau hang pa kata Nik Aziz tu lebih besar dari Allah, sekali dengan hang pa hang pa masuk neraka.. Nak main politik, main la tapi jangan peralatkan hukum Allah... Allahhualam..

amego said...

terima kasih banyakx lidah bercabang atas sokongan saranan saya.

Anonymous said...

uihhh fokus kita aloq merah pulak kaaa..awat ada had tak kena ka di aloq merah ??? mai la kita bincang, aku pun nak dengaq juga, pasai aku pun orang aloq merah,mengundi di aloq merah ..tp takat la ni aku duk bagi undi rosak la