Tuesday, July 21, 2009

WANITA UMNO ALOR SETAR BUAT USUL TERGEMPAR

Pergerakan Wanita UMNO bahagian Alor Setar mendesak Majlis Tertinggi UMNO menetapkan pemilihan ketua-ketua wanita dibuat secara automatik dari peringkat cawangan ke bahagian.

Ketuanya, Sharifah Maznah Syed Kassim Barakbah berkata, selain usul pemilihan ketua wanita turut dibincangkan beberapa usul khususnya usul ekonomi, politik dan pendidikan.



Lebih 200 orang terdiri wanita dari 98 cawanagn bahagian Alor Setar hadir pada. Mesyuarat Perwakilan Wanita yang berlangsung di Bangunan Tunku, di sini, hari ini.

Majlis perasmian dilakukan Ketua UMNO bahagian yang juga Timbalan Pengerusi UMNO bahagian Alor Setar, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah.



Sharifah semasa ditemui berkata, beliau mahu golongan wanita berganding bahu menjayakan program Kenduri, Bersalin, Sakit dan Mati (KBSM) yang diyakini dapat mengembalikan semula kepercayaan rakyat kepada UMNO.

"Dengan adanya program itu, pemimpin akan turun padang meninjau setiap permasalahan rakyat dan membela nasib mereka sekiranya memerlukan pembelaan"katanya, di sini.

Beliau juga mahu wanita-wanita diperingkat bahagian dan cawangan berusaha mengeratkan hubungan silaturrahim dan perpaduan yang sedia terjalin agar wanita menjadi kuat untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

1 comment:

Unknown said...

Wanita memang dah kuat... jangan duk susah hati... sejarah membuktikan setiap kali perang.. jantan juga yang tewas... tidor macam kain buruk..